Doba metabolitů drog v krvi
Josef
Dobrý den, doplním reakci na vaší odpověď, kterou přikládám níže
Dobrý den, Josefe,
díky za Váš dotaz.
Bohužel nejsme schopni s jistotou zaručit, že se i neaktivní metabolity vyloučí v tomto časovém horizontu. I když píšete, že jste aktivní a dodržujete zásady zdravého životního stylu, což by mohlo značit na to, že máte rychlý metabolismus což by mohlo pomoct k rychlejšímu vyloučení drogy, tak je nutné myslet i na další faktory jako jsou dávkování, způsob užití, frekvence užívání nebo testovací metoda. Tyto všechny faktory ovlivňují samotnou dobu kompletního vyloučení látky.
Nezapomínejte, že každý člověk na drogu reaguje jinak, a to i v rychlosti jejího metabolismu, a proto není možné jistě říct, jak přesně dlouho vyloučení trvá.
Nyní k reakci - doufám, že i většinové doplnění, které tedy potřebujete, k tomu, aby jste mi byla schopna nějaký časový horizont poskytnout.. Chápu, že je mnoho faktorů, na kterých záleží, tak například k tomu způsobu, jak droga (emko, pervitin) byla aplikována, tak šnupáním.. frekvenci si přesnou bohužel nepamatuji, každopádně co se týče těch laboratorních testů, tak to bude metoda braní krve a moči, v daný den a jak již jsem zmínil, bylo to příležitostné užití, každopádně pokud stále nejste schopni odhadnout (je mi opravdu jasné, že není možné ten časový horizont říct úplně přesně, že se to liší člověk od člověka, každopádně předpokládám, že například po roce, pokud nejsem aktivní narkoman, v krvi, moči a i potu stoprocentně nic mít nemohu, pokud jsem předtím nebral nikdy nic aktivně, ale budu se opakovat příležitostně) jde mi o to, pokud by i přes toto nebylo možné zhruba shrnout ten časový horizont (1-3 měsíce, půl roku klidně, ... ?) tak by mě tedy zajímalo, zda oproti THC jsou ty neaktivní metabolity detekovatelné v krvi (celkově v těle) delší dobu, než například zmíněné drogy jako pervitin, emko, atp.. - zase za předpokladu příležitostného užití těchto drog ? K testům pouze vím, že budou probíhat laboratorně a budou hledány konkrétně všechny víše zmíněné drogy, nejedná se o nějaký orientační test.. Děkuji Vám za odpověď, omlouvám se, pokud se někde ztrácíte, je to psáno dost narychlo a přeji Vám hezký zbytek dne :-)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Josefe,
Děkuji za podrobnější informace, avšak Vám stejně přesný časový rámec nedám.
Co se týče neaktivních metabolitů THC, tak obecně platí, že se mohou v těle udržovat déle než metabolity pervitinu a emka. V těle mohou být detekovatelné v průměru několik týdnů až několik měsíců.
Opravdu si netroufám odhadovat s jistotou, jak se Vaše tělo s látkami popere. Pokud chcete tuto informaci co nejpřesnější, přikládám kontakt na toxikologickou laboratoř (lze buďto zavolat nebo napsat email).
ÚSTAV SOUDNÍHO LÉKAŘSTVÍ A TOXIKOLOGIE - TOXIKOLOGIE
toxikologie-dotazy@vfn.cz
+420 224 911 267 (konzultace)
Držím palce ať dostanete co nepřesnější info.
Markéta