Aktivní/neaktivní metabolity
Josef
Dobrý den, chci se zeptat, jak dlouho jsou z drog obecně (konkrétně pervitin, emko, thc, kokain, atp) přítomné neaktivní metabolity v krvi? Je při o
příležitostném užití u jedince, který sportuje možné to laboratorními testy z krve a moči detekovat i po víceméně dvou měsících? Aktivní se vyloučí po 1-3 dnech z krve jsem se díval, moč je podobně.. ale ty neaktivní? Než se toho tělo prostě zbaví natolik, že to při těchto testech není možné detekovat? Sportuji 4-6x týdně, jím zdravě, jestli to má nějaký vliv, děkuji za odpověď :-)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Josefe,
díky za Váš dotaz.
Bohužel nejsme schopni s jistotou zaručit, že se i neaktivní metabolity vyloučí v tomto časovém horizontu. I když píšete, že jste aktivní a dodržujete zásady zdravého životního stylu, což by mohlo značit na to, že máte rychlý metabolismus což by mohlo pomoct k rychlejšímu vyloučení drogy, tak  je nutné myslet i na další faktory jako jsou dávkování, způsob užití, frekvence užívání nebo testovací metoda. Tyto všechny faktory ovlivňují samotnou dobu kompletního vyloučení látky.
Nezapomínejte, že každý člověk na drogu reaguje jinak, a to i v rychlosti jejího metabolismu, a proto není možné jistě říct, jak přesně dlouho vyloučení trvá.
Pokud budete ještě potřebovat, určitě se ozvěte.
Držím palce ať je vše v pořádku.
Markéta