Doba metabolitů drog v krvi
Michal
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaká je zhruba doba, než se z těla úplně dostanou zbytky drog (pervitin, emko, kokain, atp), vím, že všude je psáno, že v krvi 1-3 dny, podobně moč, akorát to je polovina drogy, ta aktivní, jestli se nemýlím.. a ta neaktivní, ta, která se dá detekovat například při laboratorních testech? U sportovce by to mělo být výrazně nižší ta doba, nebo se mýlím? Asi záleží na více faktorech, ale nějaká odhadovaná doba je? Pokud je u sportovce třeba při příležitostném (občasném) užití možné, aby se to z těla dostalo do měsíce a půl a nebylo to následně možné detekovat v krvi, děkuji za odpověď :)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Michale,
Děkujeme za Váš dotaz.
To, za jak dlouho tělo vyloučí drogu kompletně, tedy i její metabolity je nanejvýš individuální záležitost. Každý člověk (i sportovec) na drogu reaguje jinak, a to i v rychlosti metabolismu, a proto není možné jistě říct, jak přesně dlouho vyloučení trvá.Je pravda, že sportovci mají rychlejší metabolismus než lidé, kteří nejsou aktivní, což může způsobit rychlejší vylučování drog z těla. Nicméně, i když sportovec může mít rychlejší metabolismus, rychlost vylučování drogy z těla závisí, na moha faktorech např.:  dávkování, způsob užití, frekvence užívání, metabolismus nebo použité metodě testování.
Pokud budete potřebovat ještě nějaké doplňující informace určitě napište.
Ať se daří.
Markéta