Frontin
Ema
Dobrý den,
dnes jsem zjistila, že moje matka která má schizofrenii užívá 5 let Frontin 0,5 mg každy den. Lék ji napsal psychiatr. Na internetu jsem se dočetla že se tento lék může užívat krátkodobě a je silně návykový. Mám obavu o její zdraví které se zhoršuje. Přičítam to vedlejším účinkům frontinu. Je na něm závislá a nevím jak jí pomocí. Děkuji za radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Emo,
chápu Vaše obavy o zdravotní stav matky. Doporučila bych Vám spojit se s psychiatrem, který má Vaší matku v péči a informovala bych se o předepisované medikaci a Vašem vnímání progresu jejího stavu. Frontin patří do skupiny benzodiazepinů, které mají efekt anxiolytický (mírnící úzkosti) a zklidňující účinek. Máte pravdu v tom, že při užívání benzodiazepinů je riziko vzniku závislosti. Avšak bez znalosti dalších souvislostí je obtížné posuzovat vhodnost či nevhodnost Frontinu. Věřím, že se Vám podaří společně vykomunikovat nejlepší řešení pro matku. Držím palce.
Za Drogovou poradnu
HS