Lysohlávky/ LSD
123
motnosti, toleranci a osobní citlivosti jednotlivých uživatelů a v neposlední řadě také kolísajícímu obsahu účinných látek v plodnicích je dávkování velice individuální. Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli existuje nějaké reálné riziko požití doporučené dávky sušených lysohlávek( zhruba 2.5g) popř LSD(100ug), když mi je 23 a nemáme v rodině historii duševního onemocnění?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Moc Vás nepotěším, ale reálné riziko hrozí vždy a nikdo Vám nemůže zaručit jistotu. Hraje tam roli více faktorů, kromě zmiňované psychiatrické rodinné zátěže např. obsah účinné látky, tolerance a osobní citlivost každého uživatele. Nedoporučuje se i u lidí se somatickými obtížemi- problémy se srdcem, krevním tlakem, epilepsií apod.
Nejnebezpečnějším důsledkem je tzv.bad trip- náhlá úzkost až strach, které se může rozvinut až do paniky a paranoie.
Obecně je v průběhu intoxikace psychedelickými látkami vhodná přítomnost osoby, která je obeznámena s množstvím a typem užité látky a dohlíží na intoxikované. Je vhodné, aby tato osoba měla s užitím psychedelik pokud možno vlastní zkušenost.  Určitě však snížíte riziko i tím, že nebudete kombinovat s žádnými jinými látkami.
Rozhodnutí je pouze na Vás, je však potřeba mít i tyto informace. Pokud byste potřeboval nějaké doplňující nebo odkaz na odbornou pomoc, ozvěte se opět.
Za Drogovou poradnu
HS