Marihuana/THC
Petr
Dobrý den, v sobotu (29/4) jsem si jednou na oslavě potáhnul z jointu. (marihuana) Ve čtvrtek (4/5) nastupuji do práce a obávám se, abych v testu nebyl pozitivní. Ani nevím, zda budu testován hned, jen jsem z toho nervozní.
Jsou u toho jednoho potahu velké obavy? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Petře,
děkujeme za dotaz. Co se týká pozitivity v moči může být detekce cca až měsíc po posledním užití. U takto jednorázového to bude samozřejmě kratší čas a může být pravděpodobné, že se neukáže vůbec nic.
Závisí to na více faktorech na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu a obsahu tukové tkáně každého testovaného, ale také na druhu testu. Nejběžněji se dělají toxikologická vyšetření z moče, která jsou cenově nejdostupnější a nejméně zatěžující organismus. Při nejasném výsledku se pak přistupuje k testu z krve. Pokud byste chtěl mít jistotu můžete si koupit volně prodejný orientační test z moče a sám se otestovat, abyste věděl, jak si vedete.
Jinak testování většinou souvisí se zdravotní prohlídkou nebo při podezření na zneužití nějaké drogy.
V zaměstnání to může být v určitých oborech a provozech, které vyžadují plnou pozornost.
Držím palce, ať vše dopadne dobře.
Za Drogovou poradnu HS