můžu mít z marihuany trvalé účinky?
Karel
Dobrý den, nehulím často, ale někdy si dám (1-2 týdny). Nedávno jsem si dal trávu ze skla (2x-3x) a účinky naběhly poměrně rychle a trvaly cca 4 hodiny a taky tentýž večer odezněly. Ale ráno po probuzení mi zacaly zase nabíhat. Teď to je třetí den a stale se cítím jako zhulený začíná už to být nepříjemné. Mám zhoršené zrakové a hmatové funkce a huř mi soustředí na věci. Doufám že to není začátek schizofrenie (hlasy žádné neslyším) Nevíte co to muže být?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Karle,
takhle na dálku, na základě pár řádků, nejsem schopná vyhodnotit, co se děje.
Je jasné, že něco není v pořádku. Už to trvá tří dny, co se cítíte, jak kdybyste byl zhulený, ačkoli nehulíte. Něco takového rozhodně není typické. Určitě by v tuhle chvíli mohlo pomoci si s někým blízkým, komu důvěřujete, o všem promluvit. To by z vás mohlo sejmout část úzkosti, nebyl byste na vše sám. Bylo by dobré snažit se uklidnit, případně dělat něco, co vám alespoň trochu ulevuje nebo dokáže odvézt myšlenky a pozornost. V neposlední řadě bych vám doporučila užívat meduňku (čaj) na zklidnění, vyhýbat se jakýmkoli návykovým látkám, včetně alkoholu, ale i stimulačním látkám (včetně kávy, čaje, energydrinků).
Jelikož se stav vleče, nebylo by od věci objednat se k lékaři, ideálně psychiatrovi-adiktologovi, případně v první fázi alespoň k praktikovi. Jeden z nich by vám mohl napsat medikaci, která pomůže stav zarazit. To je v tuhle chvíli to podstatné. A zároveň je zcela na místě takový krok podstupovat pod lékařským dohledem. Umím si představit, že není příjemné, s něčím takovým svěřovat, ale raději se svěřit, než riskovat, že se potíže protáhnou. Co myslíte?
Budu ráda, když mi napíšete, jak jste se rozmyslel.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.