Drogy a úbytek svalů
Endy
Dobrý den, mám již dlouho problémy se zády, svalová část mezi lopatkami a krku. Léčím se s nimi třetím rokem. V zoufalosti jsem hledal na internetu další možné varianty léčby a ač nejsem lékař, je zcela možné ze mohu mít svalovou dystrofii nebo myopatii.I když vedu “spořádaný” život, jsem víkendovým uživatelem drog (pervitin), už spoustu let. změnili se mi svaly v obličeji, jakoby jejich poloha nebo stavba. A celkově cítím jejich úbytek. Zajímalo by mě, zda je nějaká možnost léčby.Fyzioterapií mám za sebou desítky, bez výsledku. Spojitost mezi užíváním drog a těmito nemoci existuje, jen je těžké najít možnosti léčby a jestli nějaká je. Není mi příjemné jít k lékaři s tímto problémem, nechci byt nikde vedený jako drogově závislý. Snad bude i jiná varianta léčby.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Endy,
Díky za Váš dotaz.
Věřím, že řešení Vašich zdravotních obtíží, zvláště pokud jsou dlouhodobé, musí být velmi náročné. Jsme drogová poradna, a proto Vám mohu poradit pouze s tou částí týkající se užívání pervitinu.
Užívání pervitinu má značné množství negativních dopadů na tělo včetně svalových změn.
Jeho dlouhodobé užívání může způsobit ztrátu svalové hmoty, což vede k ochablosti svalů. Tyto změny se mohou projevit nejen v oblasti obličeje, ale i v jiných částech těla. Dále může užívání pervitinu vést ke zvýšenému napětí ve svalové tkáni, což by mohlo způsobit bolest a ztuhlost svalů např. v oblasti mezi lopatkami a za krkem, jak jste zmínil.
Doporučila bych Vám vyhledat adiktologickou léčbu kontakty zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r= kde Vám poradí s léčbou závislosti. Společně s odborníky můžete přijít ideální cestu, jak se z problémů dostat.
Pokud budete potřebovat doplnit nějaké další informace určitě se ozvěte.
Držím Vám palce, ať se co nejdříve podaří vyřešit Vaše obtíže.
Markéta