Co dal
Dikobraz
Ahoj vsem rad bych se zeptal co dal.Zhruba od 15 let užívam nepravidelně drogy myslím že jsem nebyl nikdy nejak zavislý a vzdy to dokazal ukočírovat ted je mi 33 vyzkošel jsem snad vse thc,lsd,pervitin,kokain,speed,ketamin,extazy.Za poslední rok se mi povedlo užívaní zredukovat z víkendu treba az na pauzu i na 2 mesíce a rad bych s tím seknul už uplne jelikož už rok je pro me motivací moje nova přítelkyne.No ale nejvetší potíž je jak se dostanu samostatně do společnosti kamaradu od deství a trochu se s nima napiju jsem jak utrženy ze retězu.Dostanu se do stavu kdy telo je vzhuru ale hlava je vypnuta vlastne si toho moc nepamatuji a konzumuji spousta drog aniž bych o tom premyslel napodsledy 3x extaze 2x lsd plus kokain to vše za jedinou noc tak jak z toho ven pokud nechci přerusit vsechny socialní kontakty co mam i kamaradi už me znají kdyz jim reknu ze už drogy nechci videt sami ríkají že jak se napiju sežeru co potkam.Jinak mam i celkem slušnou praci dokažu normalne fungovat a nemam žadne jiné problemy v zivote ale tohle mě uz fakt točí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
píšete, že celkem pravidelné užívání o víkendech se Vám podařilo stáhnout i na užití jednou za dva měsíce, což je fajn. Pokud se, ale napijete s kamarády, předsevzetí jsou tu a tam a nasypete do sebe všechno možné...
Pak je otázkou, zda se nezamyslet nad tím, s jakými lidmi se po nějaký čas nebudete vídat a zda zkrátka nějakou dobu nepít. Dát si čas sám na sebe a vyhnout se situacím, o kterých sám víte, že sebou nesou poměrně vysoké riziko.
Dále by bylo rozumné spojit se s odbornou pomocí, třeba ambulantní formou. Věřím, že terapeutická podpora by Vám mohla pomoci v tom se v sobě lépe vyznat a postupně začít pracovat na změnách.
Jak Vám to zní? Bylo by to pro Vás přijatelné?
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová