Pervitin
Anonym
Dobrý den, mám dotaz který se budu snažit shrnout co nejvíc to půjde, a jedná se o vztah s (snad) bývalým uživatelem pervitinu. Můj přítel (30let), užíval prý pervitin 10 let, nejdelší pauza 2 týdny kromě 3 měsíců co byl pod dohledem - v léčebně. Jsme spolu rok, co jsme se poznali tak ještě drogy užíval ale já to nevedela, po asi 2 měsících co jsem to zjistila přestal a od te doby tvrdí, že konečně žije jinak a je v tom šťastný, jako strašáka máme doma obyčejný testy z moči ale přímo jen na metamfetamin. Vždy náhodně udělaný byly negativní. Ač projevuje známky určitých změn chování, jako je větší klid, častější spánek, tak stále pozoruji občas divné chování - Vyhledávání bývalých kamarádů za mými zády s nimiž byl spojován jen po drogové stránce,( převážně v době kdy jsme byli pohádáni), dále občasné hodně nadměrné pocení ve spánku - i 2 týdny nic a pak týden v kuse ano. Tak můj dotaz zní, zda za tím můžou stát drogy a zda se mám na někoho obrátit. Nerada bych předčasně křivdila, nicméně tyto známky chování které jsou a pak zase nejsou, mi dávají velkého brouka do hlavy.
Předem moc děkuji za odpověď! :-)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu Vaše pochybnosti, když víte, že partner v minulosti drogy bral...
Bohužel, takto na dálku a bez osobního kontaktu, s minimem informací, jde těžko dělat objektivní závěry.
Můžete se mrknout na základní informace pro blízké, zde http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html, možná si díky informacím všimnete i jiných průvodních jevů, které by mohli nasvědčovat o užívání. Nebo je vyloučit.
Dále bych pak doporučila navštívit naši Poradnu pro rodinu, která se přímo specializuje na blízké osoby uživatelů drog, kde byste mohla více podrobněji pohovořit i Vašich pochybnostech, o tom, jaké to je žít s člověkem, který drogy bral. Doplnit si informace, poradit se, jak vhodně komunikovat, jaké jsou možnosti, pokud by se příteli abstinenci nedařilo třeba v budoucnu udržet atd. Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se předem na uvedených kontaktech objednat.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Pevná linka+420 284 824 234
Mobil+420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Pokud by Vás po prostudování informací něco napadlo, potřebovala se doptat, klidně ještě napište. V případě, že žijete někde jinde a Praha není dostupná, napište, jaká města by pro Vás byla v dobrém dosahu, nasměrujeme Vás případně jinam.
Mějte se zatím hezky.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová