Pervitin a strattera
Tereza
Dobrý den,
Jsem občasným uživatelem pervitinu (jednou za 3 měsíce cca, šňupáním). Nedávno jsem byla u své psychiatričky, která mi předepsala Stratteru 10mg a jen bych se chtěla ujistit, jaká to má rizika (užívání léku a občas pervitinu), protože se na internetu nemůžu nikde nic dočíst.
Děkuji Tereza (21)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Terezo,
děkujeme za Váš dotaz.
Samozřejmě jako u všech kombinování drog a léků existuje riziko, je tomu tak i u užívání pervitinu a strattery. Pervitin je stimulant a může mít podobné účinky jako Strattera (mechanismus účinku v mozku je ale u obou jiný). Kombinace těchto látek může zvýšit riziko nežádoucích účinků, jako jsou například zvýšený krevní tlak, zrychlený srdeční tep, zvýšená úzkost a podobně. Navíc, pervitin může mít negativní vliv na funkci mozku, což může ovlivnit účinnost léku.
Je důležité abyste se svou psychiatričkou o užívání pervitinu mluvila. Následně může posoudit, zda je pro Vás lék vhodný, případně určí, zda je nutné měnit dávkování a léčebný plán.
Doporučila bych Vám vyhledat doplňující adiktologickou léčbu, kde můžete užívání pervitinu řešit více do hloubky, kontakty např. zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=.
Pokud byste potřebovala ještě nějaké doplňující informace, ozvěte se.
Ať se daří.
Markéta