Dotaz
Majinka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následky u člověka, co rok přestal užívat pervitin.
Obracím se na vás proto, protože můj jeden známý údajně tvrdí, že rok je čistý. Můj dojem ale opačný. Má častý výkyvy nálad, hlavně po ránu, je velmi sexuálně chtivý, dále často mlaská, hlavně po ránu/dopoledne, je konfliktní, vyhledává problémy kde vůbec nejsou a je velmi aktivní, jak fyzicky, tak hovorně. Denně smrká. Odpoledne a večer je ten člověk milý, pozorný, je s ním sranda. Normálně jí, pije ( nealko), užívá denně 2tbl Detralex, do práce nechodí, je na částečným invalidním důchodu. Nemám s těmito lidmi žádnou zkušenost a tak si říkám, že je to možná dobré všechno vědět do budoucna, pokud se s takovým člověkem ještě někdy potkám. Děkuji za odpověď. Hezký den.

Odpověděl: Amrit Sen
Majinko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale takto na dálku není možné určit, jestli dotyčný drogy užívá, či ne. Doporuičuji Vám si s ním otevřeně promluvit, říci mu o Vašich pocitech, pochybách a podezřeních.
Předpokládám, že jste se o podobný rozhovor už pokusila a dotyčný vše popřel. Pokud ano, doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby blízkým lidí, užívajících návykové látky a domluvit si termín schůzky.
Při poradenské konzultaci, po bližším seznámení s příběhem a situací, se od zkušených odborníků dozvíte rozhodně více, zároveň Vám doporučí konkrétní kroky, které pro sebe, dotyčného i vztah můžete podniknout, dozvíte se, jak nejlépe komunikovat a jakým chybám se rozhodně vyhnout. V případě potřeby a zájmu si můžete vyjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas, seznámíte se s problematikou závislosti a dalším užitečným.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další obdobníá zařízení obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na našem webu, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Nezapomínejte na sebe, vlastní pohodu a komfort, ať už je pravda jaká je, mám za to, že se trápíte nezaslouženě především Vy. Mluvila jste o tom, co prožíváte s někým blízkým? Udělejte to, možná se Vám aspoň trochu uleví.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Stačí zatím takto? Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se máte, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držíme palce! Za Drogovou poradnu
Amrit Sen.