Antabus - vedlejsi ucinky
Vasa
Dobrý den,
něco přes měsíc beru pravidelně antabus. Pil jsem hodně a k tomu bral pravidelně Rivotril do 2mg denně. Z
pocatku kdy jsem začal brát antabus jsem byl zmatenejsi a necítil jsem se dobře. Nejspíš abstinenční příznaky... Ale teď po měsíci jsem začal pociťovat návaly tepla, červenání a neskutečné bolesti břicha (hlavně nadýmání). Měl jsem zvýšené jaterní testy. Čím to může být, že mám takovéto problémy i když nepiju, a dodrzuju"léčbu"?
Zeptal bych se pana doktora, ale je bohužel v pracovní neschopnosti.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Vaso,
díky za Váš dotaz. Předně bych Vás chtěla ocenit za měsíční tvrdou práci, jen tak dál.
K Vašemu dotazu - tak jako každý lék, má i antabus vedlejší účinky. Problémy, které zmiňujete mohou být pravděpodobně právě vedlejšími účinky.
Předpokládám, že krevní odběry a vyšetření jaterních testů proběhlo před nasazením léku? Zvýšené jaterní testy by potom souvisely s vysokou konzumací alkoholu.
Určitě proberte Vaše obtíže s lékařem, buďto až se vrátí do práce anebo si zjistěte, zda nemá domluvený zástup s jiným lékařem. Možná budete potřebovat upravit nastavenou dávku léku. Určitě ale lék sám nevysazujte a pokračujte dál v abstinenci. Pokud byste se na lék napil, mohly by se dostavit další nepříjemné příznaky.
Pokud by se Váš stav zhoršoval, určitě vyhledejte pohotovostní ambulanci.
Držím Vám palce, ať se daří nadále abstinovat a obtíže co nejdříve ustoupí.
Kdybyste ještě potřeboval doplnit nějaké informace, určitě se ozvěte.
Markéta