Jak tedy poznám?.
Arnošt xxxxxx
Že někdo kdo má diagnostikovanou indiferentní schizofrenii není c atace, není úplně bez příznaků, což kdysi už po zaléčení prakticky byl, ale nemá příznaky příliš výrazné a jen málo ho omezující, že užívá tvrdé drogy, lepe řečeno jaké jsou typické příznaky asi spíše nabuzující drogy, například pervitinu nebo kokainu a nevyskytují se u indiferentní schizofrenie. Halucinace nemá a bludy jen když je v atace a je na tom docela špatně. Pokud tvrdé drogy užívá tak jen velice krátce, před několika lety už ojediněle extázi a cca. před dvěma lety užil pervitin a pár měsíců na to buď pervitin nebo kokain. Se schizofrenií to ale ne souvisí, ta mu byla diagnostikována dlouho předtím v době kdy ještě nepil ani alkohol.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Arnošte,
děkujeme za dotaz. Odlišit příznaky schizofrenie od příznaků užití pervitinu je velmi obtížné. Nejjistějším způsobem jsou toxikologické testy. Neurčitým rozdílem může být po somatické stránce zvýšený tonus, tachykardie, zrychlené jednání- neklid, výrazná gestikulace a mimika. Je to však individuální.
Pokud máte o někoho obavu bylo by dobré spojit se s ošetřujícím lékařem toho člověka a probrat celou situaci. Mohlo by to pomoci zastavit případné sebedestruktivní chování a zabránit většímu poškození zdraví. Také je možné se obrátit na organizace, které nabízejí pomoc a poradenství pro blízké osoby lidí s duševní poruchou nebo se závislostí. Kdybyste potřeboval kontakty, tak napište místo aktuálního bydlení a pokusím se Vám předat odkaz na příslušné pracoviště.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv znovu obracejte.
Za Drogovou poradnu
HS