Kratom
Michal
Dobrý den,jdu zítra na operaci ramene a jsem rok zavislý na kratomu cca 15g.Mam strach aby me nevyhodili od operace,ruka uz me fakt hodne boli.Chci se zeptat myslite že budu mit problem s celkovou anestezii?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Michale,
děkujeme za Váš dotaz.
Všeobecně platí, že před operací informujeme lékaře o tom, jaké léky i doplňky stravy užíváme. Indormujte jej tedy i o kratomu i konkrétně jakou dávku jste doposavaď užíval. Kratom obsahuje některé látky, které můžou ovlivnit účinek celkové anestezie a proto bude lepší, když se s užíváním svěříte.
Celkové posouzení, zda bude možné anestezii provést bude už na konkrétním lékaři, který anesteziologické vyšetření bude provádět.
Doporučuji Vám tuto skutečnost oznámit i vzheldem k další péči po operaci, např. v oblasti tlumení bolesti, na to může mít užívání kratomu také vliv.
Držím Vám palce, ať operace dobře dopadne.
Markéta