návyk
Klárka
Vážení. Prosím Vás o zodpovězení dotazu. Již jsem Vám psala o problémech s dospívájícím dítětem. Už delší dobu kouří Marihuanu a vyzkoušeka i tzv těžké drogy, především pervitín. Momentálně už je čistá, testy to zatím prokázali, a ja doufám, že to přetrvává. Problém však už začínám mít ja sama. Každý večer pravidělně užívám Neurol (regulérně předepsaný u psychiatričky) a přes den jsem zcela závisla na Guarane. Nevím, zda je to už celkovým vyčerpáním, ale 8 teblet Guarany se u mně stal už téměř pravidlem. Tak se bojím, abych si i já nevybudovala závislot. Napíšte, mi prosím svůj názor. Předem děkuji. Klárka

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, někdy se skutečně může pomáhající osoba dostat sama do problémů. Jedná se o mimořádně zátěžovu situaci a držet se dlouhodobě v "normálu" pomocí léků a povzbuzujících prostředků nebude to pravé ořechové. Pokud ale léky užíváte pod dohledem psychiatra a konzultujete s ním i užívání guarany a jiných preparátů neměl by být problém. Rozhodně by ale měl lékař o této kombinaci vědět - nejsem si jistý, ale tyto látky by se mohly vzájemně ovlivňovat. Hezký den a hodně zdraví a štěstí v roce 2004