Pervitin-začátek
SPYKE
Dobrý den, jsem 19 letý kluk. Od té doby co začala korona jsem měl deprese a ty jsem zaháněl mariuhanou a sem tam lsd,2cb apod... Ted tak rok už jenom hulím ale z 15ti bongu za den jsem se dostal na cca 1brko na vícekrát a nevadilo by mi přestat i s trávou kompletně. Můj problém je že jsem zkusil tak něco málo přes 2měsíce zpátky pervitin, od té doby jsem ho měl 7-10. Začínám si uvědomovat že tohle není opravdu cesta a chtěl bych hlavně se už tomuhle vyhýbat ale bojím se že to jednoho dne bude silnější než já a budu mít zkažený život. Cítím že ted jsem opravdu už na hraně útesu kdy se to dá zvládnout i bez toho abych někam docházel ale největší problém je že jsem volnomyšlenkář a často se mi za ty roky stalo že jsem ani nepřemýšlel a vzal si od někoho nebo koupil nějákou drogu (lsd,2cb,mdma,a na začátku korony benzodiazepin na přepis který jsem dost zneužíval). Jaký zásady bych si měl nastavit v hlavě popřípadě jiné rady, čím více rad tím lépe.
Pocházím z poměrně dobře zajištěné rodiny a vždy se na členy rodiny kladly docela velké nároky. Upřímně už mě nebaví být černá ovce mezi tím co třeba moje sestra o 3roky starší má 2 drahý auta, barák od babi který zrenovovala a dobrou práci....Chci se pořádně vzchopit aby na mě byly rodiče pyšný.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Spyku a děkuju za dotaz.
Píšete, že poslední 3 roky, od doby pandemie, máte deprese a zaháníte je marihuanou. Sem tam experimentujete i s jinými látkami, v nedávné době jste vyzkoušel pervitin a za poslední 2 měsíce jste ho měl 10x ... to není málo. Marihuany jste užíval velké množství, poslední dobou se vám to podařilo snížit ... ale objevily se ty experimenty s pervitinem. Zní mi to, jak kdyby vás to celé samotného trochu vystrašilo, začal jste si uvědomovat, že něco není v pořádku, sám říkáte, že si uvědomujete, že jste na pomyslné "hraně". A podle toho, co říkáte, máte úplnou pravdu! Vnímám to podovně. Nejvyšší čas zatáhnout za záchrannou brzdu!
Jsou to vlastně víc než 3 roky. S ohledem na váš věk je to velmi dlouhá doba. Není to něco, co by trvalo pár týdnů nebo měsíců, ale de facto velký kus vašeho dospívání a počínající dospělosti.
Popisujete sám sebe jako volnomyšlenkáře, který, když dostane nabídku užití drogy, nevidí důvod odmítnout. Ptáte se na zásady a rady, jak si to v hlavě nastavit. Dodáváte, že se chcete už konečně vzchopit, abyste na sebe sám (nebo i vaši rodiče na vás) mohl být pyšný.
Vnímám to tak, že jestli nechcete po té hraně útesu klouzat dál, je to skutečně nejvyšší čas! A i přes to, že říkáte, že doufáte, že to zvládnete bez pomoci, dovolila bych si navrhnout psychoterapii - a to né jako něco, co byste potřeboval kvůli závislosti, ale hlavně jako cestu, jak si v sobě sám ujasnit, co chcete, víc sám sebe poznat, zjistit, co je za těmi experimenty a volnomyšlenkářstvím apod. Nevím, jestli vám to dává smysl a budu ráda, když odpovíte, řeknete, co si o něčem takovém myslíte. Případně by mě zajímalo, jestli máte s něčím takovým zkušenost.
Na začátek alespoň takto.
Pokud byste potřeboval kontakty, ozvěte se.
Gabriela Minařík.