Abdds nebo flegmona
Nivaka
Dobrý den,několik let jsem uzivatelkou pervitinu,který aplikují nitrozilne.
.prisla doba,že už nemam kam si dát a tak jsem to zkusila do žiliny z vnější strany kolene.. Neplatilo to přímo aplikaci,ale po ní to začalo bolet a dělat se boule,tak jsem vzala ručník a místo pevné zmáčkla a držela. Po dvou dnech mi místo zrudlo je horké, červené, velmi bolestivé. Když tam zatlacim prst zůstane tam ďůlek, i když to mažu ichtoxilem a visnovskeho balzamem, zda se mi že zarudnuti se šíří. Když to chci vymacknout, vytéká z toho asi voda ??? Hnis to není .teplotu nemám,o místo po vpichu se starám a hygienu po a před aplikací také dodržují. Do nemocnice nechci,protože se samozřejmě stydím a hlavně se bojím a také vím jak se chovají zdravotníci k feťákúm. Poraďte mi prosím jak se toho zbavit,aniž bych musela k lékaři. Děkuji za odpověď N.K.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Nivako,
Děkuji za Váš dotaz.
Problém, který popisujete by opravdu mohl znamenat, že se jedná o flegmónu nebo flebitidu. V obou případech se neobejdete bez lékařského ošetření. V domácím prostředí jste již udělala maximum (ichtoxyl, Višňovského balzám) a pokud toto nezabralo, je na čase vydat se k lékaři.
Chápu Vás, že je návštěva nepříjemná ale zdraví máte pouze jedno. Pokud byste tuto komplikaci neřešila, ještě když se jedná o žílu na noze, mohlo by dojít k nenávratnému poškození tkání a následné amputaci.
Navštivte tedy co nejdříve lékaře v místě Vašeho bydliště, nejlépe chirurgickou ambulanci v rámci polikliniky. V případě akutního zhoršení stavu pohotovost okamžitě.
Důležité je také do postižené končetiny neaplikovat, pokud byste nezvládla užívání omezit, zkuste případně jiný způsob užití např. kapsle.
Pokud byste potřebovala ještě nějaké informace, určitě se na nás obraťte.
Držím palce, ať se noha co nejdříve uzdraví.
Markéta