Jak pomoci uživateli
Matka
Dobrý den. Dcera se po návratu z víkendu s přáteli motá, do všeho vráží, nezvládá koordinaci pohybů. Opilá není a již jsme drogy řešily před 13 lety na střední škole. Od té doby má střídavě lepší a horší období. V posteli vykřikuje, jako by měla bolesti. I když zapírá, vím, že něco vzala. Jak jí v tomto stavu mohu pomoci? Děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Matko,
Děkuji za Váš dotaz a za projevenou důvěru při řešení Vašeho trápení. Chápu Vaše obavy o dceru, zvláště pokud jste již v minulosti řešily problém ohledně užívání drog.
Co můžete dělat v současné situaci při řešení akutního stavu - buďte dceři na blízku, pokud tvrdí, že si nic nevzala, pracujte s tím, jako s faktem a snažte se jí projevit podporu. Pokud by se Vám její stav déle nepozdával nebo se zhoršoval, určitě zavolejte zdravotnickou záchrannou službu. Pokud opravdu něco užila, je pravděpodobné, že její stávající stav do několika dnů odezní.
Až se stav Vaší dcery stabilizuje - otevřeně si promluvte o její momentální situaci, co se děje, podpořte ji.
Pokud Vaše dcera opravdu znovu drogy užívá, je však pouze na ní, aby se rozhodla, že přestane. Motivace pro ukončení užívání musí primárně přicházet z její hlavy, aby byla případná léčba úspěšná.
Chápu, že je pro Vás celá situace velmi stresující a máte o dceru strach, to je logické. Existují poradny pro blízké uživatelů, kde se dozvíte, jak k celé situaci přistupovat a dostanete zde porozumění i podporu, kterou si zasloužíte.
V Praze existuje Poradna pro rodinu, zde je kontakt:
TELEFONNÍ KONTAKT
Pevná linka
+420 284 824 234
Mobil
+420 739 268 527
Email
rodice@sananim.cz
Pokud by pro Vás byla Praha z ruky, napište nám větší město/ kraj odkud pocházíte a pomoc Vám určitě najdeme.
Držím Vám palce, ať celou situaci zvládnete.
Držte se.
Markéta