jedna se o zavislost?
i don t know
Dobry den jmenuji se Roman a vek nechci uvadet bydlim uz sam a chdiim kazdy den ven s klukama a pokazdy kdyz deme tak jsi dame brcko nebo pres jiny vyrobky ale kdyz jsem uz v nqlade tak je mi fajn lip nez kdy bych nehulil ale kdyz jsi nedam tak mam nervy skazenou naladu proste bez toho to neni ono a moje otazka zni kdyz jsi dam tak je mi fajn a kdyz ne tak mam nervy je to zavislost ?
Dekuji za odpoved hezky zbytek dne

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Romane,
děkujeme za Vaši otázku.
Podle toho, co popisujete, se o závislost jedná. Závislost je stav, kdy má člověk neodolatelnou potřebu užívat určitou látku, aby dosáhl pocitu uspokojení nebo úlevy. Tento stav je často doprovázen změnami v mozku, které způsobují, že osoba pociťuje touhu po užívaných látkách, i když vědomě ví, že jsou škodlivé nebo zbytečné. Dalším projevem jsou právě změny nálad v případě, že člověk dávku neužije.
Dlouhodobé užívání návykových látek má často negativní dopad na zdraví, vztahy, práci a další oblasti života. Proto bych Vám doporučila zkusit se na svůj problém zaměřit a posunout se zase o kousek dál. Můžete vyzkoušet např. tento program https://koncimshulenim.cz/, jedná se o online program, takže nemusíte nikam docházet. Zkuste se na něj podívat, třeba Vás zaujme a budete ho chtít vyzkoušet.
Pokud byste měl ještě nějaké doplňující dotazy, tak se ozvěte.
Mějte se hezky a ať se daří.
Markéta