Transtec, DHC
Kadel
Pod lékařskou kontrolou jsem dostával asi 3 měsíce DHC 90 - 1-0-1, po dalším zhoršení bolesti asi 6 měs Transtec 52,5, ke konci pak Transtec 35 až po nemocničním neurozákroku ústup bolesti, postupné snižování dávek, pak cca 1 měsíc DHC. Po úplném vysazení typické abst. příznaky jek je popisujete v jiných příspěvcích ale trvají již měsíc a ústup je velmi pomalý.
Dotaz: jak dlouho to může trvat a co udělat pro zmírnění příznaků.
Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kadle,
děkujeme za dotaz a omlouváme se za pozdější odpověď. Doba trvání odvykacího stavu u opiodů je u každého individuální, ale v tuto chvíli by se u Vás už měli stabilizovat. Nepíšete, jaké příznaky u Vás přetrvávají. K zmírnění obtíží pomáhají vitamínový preparát Magne B6, meduňku nebo kozlík lékařský na zklidnění a zlepšení spánku. Určitě je dobré udržovat pravidelnost v režimu, dostatek odpočinku, ale i tělesné aktivity a věnování se svým zájmům. Vedle toho je dobré mít možnost si popovídat i s odborníkem o případných pokračujících obtíží- psychiatr, psycholog, adiktolog. Nevím, zda jste dostal při dosavadní léčbě nějaké odkazy. Pokud byste potřeboval, stačí uvést jaká města máte v dosahu, a rádi Vám je poskytneme.
Buďte trpělivý, určitě se Váš stav zlepší.
Za Drogovou poradnu
HS