alkohol a drogy
Anet
Dobrý den, můj švagr pije opravdu hodně pije asi nejspíš bere i drogy.Někdy sám říká, že se půjde léčit ale pak se napije a je to pryč.Často vyhrožuje sebevraždou,je úplně mimo. Z každé práce ho vyhodí,několikrát byl v nemocnici s játrama.Měl z alkoholu i epileptický záchvat.Je možné že je i agresivní.Bydlí s tchýní a začínáme se o ni bát. POtřebujeme ho dostat na léčení. Nebo to špatně dopadne. U6 je úplně mimo, že neřekne ani kloudnou větu. Je nějaká možnost ho dostat do léčebny aniž by on chtěl?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anet,
moc díky za Váš dotaz. Věřím, že situace Vašeho švagra představuje pro Vaši rodinu obrovskou zátěž a že máte obavy o Vaši tchýni. Bohužel s nedobrovolnou hospitalizací je to poměrně složité, tu může nařídit pouze soud v rámci trestního řízení, jako tzv. ochranné opatření (tzn. pokud by Váš švagr spáchal pod vlivem trestný čin). V případě, kdy by se Vaše tchýně nebo kdokoliv jiný cítil v ohrožení nebo by Váš švagr byl sám sobě nebezpečný, je možné volat záchranku. V takovém případě však trvá hospitalizace pouze tak dlouho, dokud tento akutní stav nepomine, což bývá většinou maximálně pár dní. Nejedná se tedy o léčbu.
Bohužel tedy nezbývá než se snažit dotyčného nějakým způsobem motivovat k léčbě dobrovolné, která má také mnohem lepší výsledky. Vím, že je to asi odpověď, která Vás úplně neuklidní, ale pomoci by mohlo, kdy by se na odborné služby obrátili v tuto chvíli rodinní příslušníci - mohou otevřeně mluvit o tom, co se děje, jak co nejlépe motivovat Vašeho švagra k léčbě, případně jaké další kroky by mohly pomoci, co se naopak může míjet účinkem atd.
V Praze se nabízí například Poradna pro rodinu SANANIM. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Pokud by pro Vás byla Praha špatně dostupná, spojte se s nimi  telefonicky či po e - mailu, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí.
Přeji pokud možno klidné dny, Andula Novotná