Úzkost
Soňa
Zdravím, cca 2 roky jsem užívala drogy, víceméně víkendově, užívala jsem kokain, mdma, lsd, pervitin, proste vše co se naskytlo. Od nového roku jsem čistá, po par měsících se mi začali objevovat úzkostné stavy, kterym již nejde ani předcházet, momentálně je to skoro kazdy den a já nevim, jak se toho zbavit. Chtela jsem se zeptat, zda má někdo podobnou zkušenost. Dekuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den Soňo,
děkujeme za sdílení Vašeho příběhu.
Nejprve bych ráda ocenila Vaše rozhodnutí abstinovat, dobrá práce :).
Pocity úzkosti, které zmiňujete jsou celkem častým problémem po ukončení užívání drog.
Doporučila bych Vám vyhledat pomoc odborníka.
1. Psychoterapeut/ka - Skvělá pomoc jak při léčbě závislosti, tak pro práci s úzkostí.
2. Psychiatr- lékař, který zhodnotí Váš celkový psychický stav. Může případně rozhodnout i o předepsání medikace.
3. Adiktologická péče - Aby byla Vaše životní změna udržitelná, je fajn mít k tomu pomoc a nebýt na celou situaci sama. Zabývá se jak samotnou diagnostikou závislosti, tak terapií.
Všechny zmiňované odborníky naleznete zde, dle Vašeho bydliště:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
https://nepanikar.eu/
https://hedepy.cz/?gclid=Cj0KCQjwn9CgBhDjARIsAD15h0CUOIM2oegSXPxJeH78ukF9c65w9R6nWO9kJm6IG_8jaL2t1zB1tjwaAkeWEALw_wcB
Snažte se vydržet s abstinencí, je možné, že Vás úzkost bude tlačit znovu k užívání, protože "předtím bylo líp, tak se k tomu vrátím". Není tomu ale tak, je pravděpodobné, že by se úzkostné stavy ještě více zhoršily. Kontaktujte proto co nejdříve odbornou pomoc, ať na to už nejste sama.
Kdybyste potřebovala ještě s něčím poradit, určitě se ozvěte.
Držím Vám palce.
Markéta