Pervitin a léky
el26
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jsem obcasny uzivatel pervitinu v minulosti jsem drogy brala každý den ve velkém množství, poté jsem 2 roky úspěsně abstinovala s pomocí mé rodiny.. Nyní užívám pervitin zhruba 4x do měsíce, většinou to bývá o víkendu vždy se k drogám vrátím vetsinou z toho důvodu že mi chybí ta nadměrná energie kterou člověk po pervitinu má.. Mám problém s tím že vždy když si dám pervitin, jsem potom i několik dní vzhůru než se mi podari pervitin úplně z těla dostat a poté usnu. Tohle jsem začala řešit tím že jsem si po užití pervitinu večer vždy vzala léky na spaní (antidepresiva) ale aby zabrali musela jsem si vzít např. 3-4 tablety- poté se to stupnovalo na 5-7 tablet větsinou to byl diazepam 25mg ,neurol 0,5mg , lexaurin. Když jsem neměla antidepresiva vzala jsem si co jsem doma našla a vetsinou to byli leky na bolest - zaldiar, pregabalgin, tramal, algifen ale po tehle lecich mi vzdy bylo vazne hodne spatne.. nedokazu se z tohohle dostat, je to porad dokola.. jenze jsem pak nekolik dni nepouzitelna a to mi samozrejme zasahuje do meho zivota co se tyce prace a celkove rezimu.. Nevím co dělat, bojim se s tímhle sverit jakemukoliv psychologovi nebo memu doktorovi.. Ale zaroven citim ze potrebuji pomoc. Myslím ze jsem si tím braním leků zpusobila mozna zavislost na tehle lecich..

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
moc díky za Váš dotaz. Myslím, že dobře vnímáte, že se dostáváte do kolotoče vytloukání klínu klínem....nakopnutí, které očekáváte od pervitinu, Vám zasahuje do běžného režimu, to tedy pak tlumíte léky....již jde, zdá se, také o nějakou pravidelnost a ne občasné užívání (píšete 4* do měsíce), nevím, jak dlouho se Vám daří udržet tento víkendový model a jak dlouho je to v tomto modelu zvládnutelné s prací a celkovým fungováním, jak píšete....zmiňujete také potřebu léky navyšovat, různě shánět, kombinovat....což je tedy opravdu velmi riskantní a až život ohrožující.
Zmiňujete, že se bojíte svěřit jakémukoliv psychologovi. Píšete také, že se Vám v minulosti podařilo vystoupit ze závislosti a 2 roky si udržet abstinenci, což je skvělé! A hrály v tom tenktát kromě rodiny nějakou roli také služby poskytující podpou závislým? Nebo jste zvládla abstinovat svépomocí? Ptám se kvůli tomu, jestli nemáte z minulosti nějaké zařízení, které byste znala a mohla se na ně obrátit.
Pokud ne, velmi bych Vám doporučovala se na takové zařízené (kontaktní centrum, aditkologická ambulance) obrátit. Zde nemusíte mít obavy z toho takové téma (pervitin + léky) otevřít a úplně bez obalu mluvit o tom, co se děje, jak jste na tom, s čím potřebujete pomoc. Nejbližší vhodné zařízení si můžete vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Každopádně: kombinace léčiv a návykových látek se v žádném případě nedoporučuje a je opravdu velmi riskantní! Některé léky mohou zvyšovat účinky návykových látek a tím způsobit závažné zdravotní problémy, některá léčiva mohou mírnit příznaky intoxikace a tím pádem "dovolují" uživateli vyšší dávku a může tak snadněji dojít k předávkování. Navíc některá léčiva zvyšují toxicitu návykových látek a tím svou nebezpečnost pro Váš organismus.....Vyhledejte tedy prosím co nejdříve pomoc, aby nedocházelo k vážnému ohrožení Vašeho zdraví. Pokud máte nyní v plánu dále užívat pervitin, pokuste se užívat tak, aby Vaše víkendové jízdy nezasahovaly do pracovního týdne (menší množství, k navození spánku může zafungovat volně dostupný melatonin, bylinky jako meduňka, kozlík lékařský apod.).
Prostě buďte na sebe prosím opatrná a vyhledejte odbornou pomoc co nejdříve. Pokud byste potřebovala s nasměrováním na vhodné zařízení pomoci, napište nám nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Držím palce, zdraví Andula Novotná