Co dělat nebo spíš nedělat
Hermína
Mám dospělého syna,opakovaně na pervitinu, marihuaně,alkoholu...jeden čas po propuštění z PL.kde byl v detenci,chtěl páchat pod vlivem všeho možného sebevraždu.chodila jsem s ním na psychiatrii,k psychologovi a stával se z něj postupně člověk. Pak vše odmítal, přestal užívat léky, docházet k psychologovi.Nevim,zda je možné,aby ho psychiatr vyřadil ze své péče,protože neužívá léky.Jednou za měsíc tam docházel na aplikaci Cisordinalu. Začíná být agresivní,zatím jen slovně.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Hermíno, děkujeme vám za dotaz.
Vaše situace opravdu není jednoduchá. Podle léků se váš syn léčí s vážnými psychickými potížemi, ale to samozřejmě víte. Pokud léky vysadí a přidají se k tomu navíc drogy, situace může začít být velmi vyhrocená. V této situaci byste se měla postarat především o sebe, ochránit se a nastavit si hranici, která je pro vás snesitelná a udržitelná. Není vaší povinností abyste vašemu dospělému synovi musela dávat peníze, nebo řešit jeho bydlení. Obraťte se prosím co nejdříve na poradnu pro rodiče lidí závislých.
Kontakt na tuto pražskou pobočku vám posílám níže. Můžete zkusit také organizace Fokus a Bona, pracují s lidmi s podobnou diagnózou a potížemi a mohou vám ve vaší situaci pomoci. Váš syn by mohl mít case managera nebo peer konzultanta, pro vás by mohla někde existovat odborná pomoc - poradenství nebo skupina pro rodiče, které řeší podobné problémy.
K celé věci mě ještě napadá, že pokud váš syn byl v detenci, mohla by u něj být nařízena soudní léčba. Nemusí být přímo pobytová, stačí ambulantní. Při ní by váš syn musel pravidelně navštěvovat lékaře a brát medikaci. Zkuste se na to informovat u lékaře, který ho měl - má v péči. Popište mu potíže, kterým čelíte.
Nebuďte s tím sama. Pokud jste z jiného města, než z Prahy napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeju vám hodně sil a kdykoliv se na nás opět znovu obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz