Tramal odvykani
Joeye
Dobrý den, na bolest zad jsem bral palgotal 75mg od lékaře na recept.Bratr má roztroušenou sklerózu a bere několik let tramal kapky. Po palgotal jsem měl příjemné stavy, zjistil jsem, že obsahuje tramal a bratrovi bral pak tramal když mi palgotal došel. Nakonec jsem po třech měsících bral cca 50 striku z pumpy kapek tramal, abych dosáhl toho blazeneho pocitu a také krásné spal,nedokázal jsem si tramal nevzít ani snížit davku. Bratr to zjistil, takže že dne na den dávka tramalu spadla na nulu. Již třetí den mám šílené křeče do nohou a rukou,vůbec nespím, nevydržím na místě, je to jak kdybych měl v těle mraveniste... Pocity na zbláznění, bezmoc... Za jak dlouho tak ustoupí abstinenční příznaky.???

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Joeye,
předem se omlouvám za pozdější odpověď v situaci, která pro Vás nebyla vůbec příjemná. Nevím v jakém stádiu je to nyní? Tramal jako opioidy ovlivňující centrální nervový systém ke zklidnění od bolesti, má bohužel při vysazení nepříjemné odvykací projevy. Většinou jsou to křečové stavy, bolesti svalů a kloubů, nespavost, nevolnost. Abstinenční stavy se projevují u každého jinak a také mají různou délku trvání. Nejintezivnější trvají cca týden až dva týdny a poté postupně ustupují. Zřejmě budou nadále přetrvávat obtíže pro které jste léky bral a některé další např. nespavost. Doporučila bych Vám začít to opětovně řešit, ale měla bych se na pozoru s užíváním této skupiny léků, na kterou jste si vytvořil závislost. Proberte svůj stav nejen s odborníkem z ortopedie, ale asi by bylo dobré i s psychiatrem věnující se i návykovým látkám. Pokud byste potřeboval kontakt na adiktologické centrum,napište, které město je pro Vás v dosahu a pokusíme se Vám zprostředkovat odkaz na příslušné zařízení. Zkuste to řešit jinak než k návratu toho, co znáte.
Za Poradnu
HS