Pervitin v manželství s dětmi, odchod
Týna
Dobrý den, jsme s manželem spolu téměř 5 let.mame dvě děti ( nejstarší z mého předchozího vztahu) a čekáme třetí. (Bohužel bylo pozdě na ukončení těhotenství) oba dva máme z minulosti zkušenosti s drogami a manžel žil v kolotoči vězení a drog než mě poznal. Cca tři roky jsme sice užívali ale bylo to velmi sporadické a dá li se to tak říct tak kontrolované. Asi před rokem se manžel s užíváním utrhl že řetězu a já se s ním také trochu svezla, každopádně se mu to podařilo přibrzdit bez nástupu do vězení,ale podmínce se nevyhnul. Od té doby je to s ním jako na houpačce a stále se nedostal na hranici kdy by byl schopen "zvládat" to jako dříve. Vždy jen mluvčí o tom že přestane ale pokaždé se jen lehce omezí a pak zase přidává. Já se snažím tomu co nejvíce vyhýbat, nekupuji, vyhýbám se lidem s možnostmi poskytnutí drog a pokouším se omezit co to jde ale pravdou je že když to manžel přinese domů tak mívám problémy se udržet. Poslední dobou velice často uvažuji, jestli má smysl stále dokola dávat další šance a nechat se zklamavat a obelhavat.prihlizim tomu jak je vše důležitější než já ( má čas na 3 hodiny výletu s kamarády ale se mnou si nestíhá ani zapálit cigaretu. Snaží se pracovat a nosit domů alespoň nějaké peníze ale spíš je to o "placených zasecich" Jsem už poměrně zoufalá (určitě k tomu přispívá i těhotenství) protože takovýhle život dál žít nechci. Na druhou stranu když ho opustím a odejdu (nevím kam) zůstala bych sama se třemi dětmi, bez práce, bez penez až na nějaké ty příspěvky, bez bydlení.... Nevím co mám dělat. Jak dlouho ještě vydržím vkládat energii do důvěry která byla už tolikrát zklamaná. A pokud bych chtěla odejít vůbec nevím kam a hlavně jak . Zkusite mi prosím poradit co bych měla udělat a hlavně jak to dokázat ? ( Ať už setrvání nebo odchod ) mockrát děkuji.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Týno,
z Vašeho dotazu vnímám, že byste se ráda z braní vymanila, ale že vedle muže, který bere, je to vlastně dost nereálné. Zvažujete, že byste partnera opustila, ale máte obavy z toho, jak byste to sama s dětmi zvládla. Váš muž se ale zároveň nejeví jako opora, na kterou je možné se spolehnout, a to ani v tom, že Vás bude schopen jako rodinu zajistit. Naopak se zdá, že jeho braní nabírá na intenzitě, o rodinu spíše ztrácí zájem. Úplně chápu Vaše obavy z obou variant, které se nabízejí: setrvání nebo odchod....online poradna bohužel nabízí velmi malý prostor na to probrat s Vámi detailně Vaši situaci a pomoci Vám hledat nejlepší možná řešení. Myslím, že by se Vám ale mohlo hodit místo, kde byste o všem mohla otevřeně mluvit s nějakým odborníkem osobně.
Nevím, jaké větší město máte blízko, ale v Mapě pomoci si můžete vyhledat nejbližší Kontaktní centrum https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/. Kolegové Vás vyslechnou, mohou Vám pomoci plánovat další kroky, zmapovat možnosti podpory atd. Nemusíte se obávat, pracovníci kontaktních center jsou vázáni mlčenlivostí, vše, co jim sdělíte, zůstane pouze mezi Vámi.
S ohledem na Vaše těhotenství bych ještě ráda zmínila, že by bylo fajn s braním nijak neexperimentovat. Ideální je samozřejmě neužívat vůbec, ale pokud je to z jakéhokoliv důvodu pro Vás těžké, nezvyšujte dávky, pokud drogy užíváte nitrožilně, dbejte na zásady správné a bezpečné aplikace nebo se pokuste přejít na méně rizikový způsob užívání (např. šňupání), ideálně Vaši situaci také proberte v kontaktním centru, aby došlo k co největšímu snížení rizik.
Více se o užívání ve vztahu k rodičovství můžete dozvědět například zde: www.mamaadrogy.cz
Pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, určitě napište.
Každopádně Vám přeji hodně sil a pokud možno klidné dny!
Zdraví Vás Andula Novotná