Kratom - odvykání
Tereza
Dobrý den,
Nejedná se o dotaz, ale spíše jako varování pro ostatní. Na úvod bych chtěla říct, že mám odjakživa odpor k drogám a jsem i téměř abstinent. Zajímám se o zdravý životní styl a hodně sportuji.
Cca před rokem jsem narazila na zmínku o kratomu a chtěla jsem ho vyzkoušet - z popisu to vypadalo, že se jedná jen o něco silnějšího než je káva. A ouha - velice se mi zalíbil ten pocit energie. Stačilo mi méně spánku, stihla jsem více věcí. Měla jsem lepší výkon v práci i ve sportu. Postupně jsem ale musela neustále navyšovat dávku. Nakonec jsem se dobrala k tomu, že jsem téměř rok užívala 50 gramů denně. Někdy před Vánoci jsem si uvědomila, že už si nemůžu nic nalhávat, že jsem skutečně závislá. Počkala jsem si na tyto Velikonoce a naivně jsem si myslela, že to během 4 volných dní zvládnu. To co jsem prožívala bylo naprosté peklo. Poslední dávku jsem si vzala 6. dubna v 6 hodin večer. Už nad ránem jsem se probudila naprosto propocená, neskutečná bolest kloubů a svalů, průjem a zimnice, kterou střídaly návaly horka. Nemohla jsem spát, během noci jsem naspala maximálně 2 hodiny. Jediné, co trochu pomáhalo, byly horké koupele. Tyto pocity trvaly dva dny, potom mírně ustupovaly na intenzitě. Do práce jsem po 4 volných dnech nedokázala dojít ani náhodou, mám neschopenku - lékař si myslí, že mám virózu. Dnes je to sedmý den, nejhorší fyzické projevy ustoupily, cítím se neskutečně slabá a vyčerpaná. Vší silou vůle se snažím dokopat alespoň k malým procházkám. Nedokážu si zatím představit, že bych měla zvládnout dojít do práce a tam celý den fungovat. Budu doma ještě další tři dny, tak věřím, že se do té doby můj stav zlepší. Nikdo z okolí o mé závislosti neví, velice se za to stydím. Všichni si myslí, že jsem jen nemocná.
Ať tohle poslouží jako varování pro ostatní - Kratom rozhodně neužívejte denně. Věřím tomu, že při uvážlivém krátkodobém užívání se nic zlého nestane, jen se z toho nesmí stát rutina jako u mě. Zároveň chci všem vzkázat, že se toho dá zbavit. Je to tedy neskutečně těžké, bolí to, ale zvládnete to!

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Terezo,
moc Vám děkujeme za váš příspěvek. Je skvělé, že jste se z toho pokusila dostat a daří se vám to. Kratom je určitě při častějším užívání nebezpečný a závislost na něm se zejména v ambulantních zařízeních pravidelně řeší.
Vy už určitě budete v pořádku, ale pokud byste pocítila ještě nějaké stavy, se kterými byste potřebovala pomoci, určitě se obraťte na některé ze zařízení, které vám posílám níže. Nejsložitější je určitě překonat fyzické abstinenční příznaky, ale ani psychická závislost není u Kratomu zanedbatelná a po odeznění tělesných potíží bude přetrvávat.
Ještě jednou díky a hodně zdaru v abstinenci!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
PREV-CENTRUM, Z.Ú.
Meziškolská 1120/2
169 00 Praha 6
+420 233 355 459
+420 775 161 138
+420 775 161 139
ambulance: 233 355 459
ambulance@prevcentrum.cz
Magdalena - PRAHA - PODOLÍ
Pod Vyšehradem 1
140 00 Praha 4 - Podolí
Mobil: 739 639 119
E-mail: ambulance.podoli@magdalena-ops.cz
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
e-mail: klinika@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/