Chci skončit s marihuanou
Simča
Dobrý den,jsem maminkou skoro 5 leté holčičky.Teď o velikonočních svátcích nás zkolila rotavirova viróza.Musela jsem ležet s dcerou v nemocnici,ale bohuzel jsem to od ni chytla a musela jsem se vyměnit s tatinkem.Ten me vzal na pohotovost,protoze mi opravdu bylo spatne a pak jsem byla nasledne odeslana domu do domaci pece.Uz v nemocnici jsem mela strach,ze budu doma sama a nikdo mi nepomuze,kdyz by mi zase bylo tak zle.Na pohotovosti mi pichli neco od zvraceni a od bolesti,ulevilo se mi,tak jsem jela normalne domu.Jenze rano se muj stav zhorsil natolik,ze jsem si byla nucena privolat zachranku.Myslim,ze jsem prodelala panickou ataku.Bylo to to nejhorsi co jsem kdy v zivote zazila.Tez jsem byla hospitalizovana v nemocnici a tam se me prave i ptali bez meho impulzu zda jestli na tohle netrpim,jestli se nekde nelecim nebo zda nemam problemy doma.Davali mi tam lexaurin na sklidneni.Najednou me zachvatil strasny strach,ze jsem doma sama a nikdo mi nepomuze,zacla jsem myslet na nejblizsi rodinu a bylo mi strasne uzko,bala jsem se o ne a o sebe.Po hospitalizaci v nemocnici jsem sla zase domu,ale stavy uzkosti atd pretrvavaly,navic rotavirova infekce tomu taky nepridavala.Zle od zaludku,stale na zvraceni.Mam uz dlouholety problem s partnerem,nemame dovyresene veci spolu a on je ani resit moc nechce.Myslim,ze vetsina problemu prameni prave odtud.
.Marihuanu jsem poprve zkusila nekdy v 16 letech (je mi ted 29let),kdyz jsem se dostala do spatne party.A od te doby si ji klidne dam jen tak sem tam.Ale jelikoz jsem cekala a rodila svoji dceru,tak jsem v te dobe neuzivala vubec nic,i dloouho potom,zkratka nebyl pro me problem prestat z minuty na minutu.Jenze posledni 1,5roku hulim intenzivne kazdy den a uz si bez toho neumim ani predstavit den.Klidne se vzbudim i v noci a jdu abych usnula.Je tezke pro me prestat a jsem zavisla.Je mi blbe,tresu se,navaly poceni,jsem podrazdena.Jenze tahle zkusennost s nemoci a naslednou panickou atakou mi otevrela oci,ze takhle se zit neda.Jsem nestastna,mam uzkosti,mozna i deprese.A hulenim jen tyhle stavy zahanim,je mi potom dobre a nic neresim.Nasledne ale taky zanedbava domacnost a dceru.Moje dcera je úžasná a miluji ji nadevse a taky prave pro ni bych chtela byt ta nejlepsi mama a ne jen uzlicek nervu a nestesti.Dnes jsem byla u meho lekare a se vsim jsem se mu sverila. Napsal mi lexaurin 3mg - pulku treba rano a cely vecer.Budeme sledovat muj stav a uvidime,nasledne mi dal kontakt na psychology,kteri by mohli pomoct a budu se objednavat.Moje otazka zni.. co jeste bych pro to mohla udelat?Existuje jeste neco,nejake sezeni pro zavisle nebo neco podobneho? Nevyznam se v tom. Jsem z Prostějova,Olomoucky kraj.Moc děkuji za pomoc.Chci fungovat normalne,tak jako predtim.Ztratila jsem zajem o vse,nebavi me nic moc.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Simčo,
díky za důvěru, se kterou s námi sdílíte svůj příběh. Kombinace strachu o dítě, o sebe, špatné partnerské situace, a ještě k tomu potýkání se závislostí, to je na jednoho člověka až dost. Proto je skvělé, že jste již mluvila se svým lékařem a dostala kontakt na psychology. S objednáním bych určitě neotálela.
Co se týče další péče, kterou byste mohla vyzkoušet:
Adiktologická péče -> péče o lidi s problémem se závislostí.
1.      V Olomouci osobně-
• Adiktologická ambulance prevence a léčby závislostí vOlomouci. Nabízejí jak individuální, skupinovou či párovou terapii. https://zavislostiolomouc.cz/nase-sluzby/.
• Společnost Podané ruce o.p.s. - Centrum komplexní péče v Olomouckém kraji (i vProstějově)
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-komplexni-pece-v-olomouckem-kraji/
2.      Online - Svépomocná skupina AN - https://anonymni-narkomani.webnode.cz/online-setkani/online-setkani/
Naše zařízení také nabízí podpůrný program online léčby. Více zde: https://koncimshulenim.cz/o-projektu/
Psychoterapeutická péče - Kromě návštěvy psychologa bych Vám doporučila vyzkoušet i psychoterapii. Je to dobrý nástroj v léčbě závislosti i jiných potíží - např. jak jste zmiňovala pocity úzkosti či problémy ve vztahu.
Zde pár kontaktů z Olomouckého kraje  - http://www.psychoterapeuti.cz/adresar-psychoterapeutu/itemlist/category/3-olomoucky-kraj
Popřípadě i zde : https://nepanikar.eu/olomoucky-kraj/
Pokud byste nevybrala, existuje samozřejmě i možnost online sezení. Najít můžete např. zde https://hedepy.cz/?gclid=CjwKCAjw8-OhBhB5EiwADyoY1b7pz_52cBm_uCUZokrQL4hLwnRhh-DCwdJJvZCKlgRZ4Qovz6Tz5BoClIkQAvD_BwE
Budu Vám moc držet palce a pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoct, určitě se na nás obraťte znovu.
Za drogovou poradnu,
Markéta