lehké pití na Antabus
Vetr
Dobrý den,
bohužel už roky v rodině řešíme alkoholičku. Nechce být léčena, sama dělá všechno nejlíp a žádný problém nemá... Byla i v léčebně, ale za porušení pravidel a za narušování morálky u jiných pacientů byla propuštěna. Jaterní testy katastrofické, několikrát byla hospitalizovaná kvůli vysokému bilirubinu a hepatopatii. Momentálně má druhý měsíc ,,léčby,, Antabusem, ale bez terapie, jen dochází pro lék. Všímám si, že začíná pokoušet pití. Nealko pivo pije pořád, teď už nějaký ten lok vína. Obličej rudý, břicho nafouklé... Je možné, že lze Antabus třeba nějakým lékem neutralizovat? Nebo spíš byla přerušena léčba Antabusem a my o tom opět nevíme... Už tu píšu opravdu bezradně, tolik snah pomoct a řešit ten problém bylo a úplně k ničemu, když ten člověk už má asi i demenci... Nevím, je to zoufalství :(. Prosím o odpověď, je možné Antabus zneutralizovat? Moc děkuji za tyto stránky a dosavadní pomoc všech rozumných adiktologů (bohužel náš člen rodiny si záměrně vybral psychology, kteří podporují pití a neřešení problému. Viz ,,vy děláte všechno skvěle, ale za vše může vaše rodina... ,,)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Vetr,
Díky za dotaz. Chápu, že je pro Vás těžké řešit tak náročnou situaci týkající se Vaší blízké osoby, zvlášť pokud se problém táhne několik let. Musí to být opravdu náročné.
K Vašemu dotazu. Antabus je lék k léčbě alkoholismu, který má za cíl vytvářet nepříjemné symptomy potom, co se pacient na lék napije. Může se jednat o zčervenání kůže, nevolnost až zvracení, pocity na omdlení. Každý pacient ale nemusí reagovat na lék stejně, citlivost na lék bývá dost individuální, proto jsou někteří pacienti schopni lék přepít a nepotřebují žádný neutralizační lék.
Je také samozřejmě možné, že došlo k přerušení léčby. Jelikož se jedná o dospělou osobu a předpokládám, že se jedná o dobrovolnou léčbu (tedy ne soudně nařízenou) pravděpodobně nebudete mít možnost toto zjistit.
Myslím, že jako rodina byste si zasloužili adekvátní pomoc a podporu v řešení Vaší obtížné situace. Existují poradny pro blízké osoby závislých v naší organizaci je to Poradna pro rodinu (přikládám odkaz) https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/ .
Pokud by pro Vás byla Praha z ruky, napište mi větší město ve Vaší blízkosti  a já mohu dohledat zařízení, které by pro Vás a Vaši rodinu bylo více dostupné.
Držte se.
Markéta