Drogy a chemické látky (např. ředidla) v domě
Hana
Dobrý den,
již delší dobu se u nás v bytě objevuje (zejména v noci, někdy i přes den) zápach patrně z drog a chemických látek (ředidla aj. dráždivé látky). Před časem jsem volala policii, která v moment návštěvy nic nezjistila. Test na organické látky přes Státní zdravotní ústav nepřekročil povolené limity. Nicméně tyto látky obtěžují zejména když se sejdou s kouřem z cigaret (běžných i vapo).
Jak dál postupovat? Je např. v Občanském zákoníku nebo jinde zmíněno nějaké opatření týkající se používání těchto látek v domě? Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
u nás neexistuje zákon, který by omezoval používání těkavých látek. Tyto látky jsou totiž součástí mnoha výrobků, které běžně používáme. Proto by prosazení takového zákona bylo velmi obtížné. V zákonech jsem pro vás dohledala pouze Vyhlášku č. 337/2010 Sb. ta však byla bohužel zrušena k 1.9.2012.
Vzhledem k tomu, že píšete na Drogovou poradnu máte asi na mysli, že ve vašem domě někdo užívá, nebo vyrábí drogy. Ředidla se k výrově drog používají, stejně jako se ředidlo samotné dá využít jako droga. Zkuste se zaměřit na své okolí, podobnou osobu byste měli poznat. Možná se k některému z bytu stahují lidé, nebo v některém z bytu žije někdo obzvláště zanedbaný.
Zkuste také kontaktovat ostatní sousedy a zeptejte se, jestli jim něco podobného také neznepříjemňuje život. Bylo by také dobré informovat o potížích majitele bytu nebo domu.
Přeji vám ať se vaše záležitost brzy úspěšně vyřeší.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková