Pervitin nam vzal zivot
Anna
Dobry den, s manzelem jsme spolu byly 14 let, 10 let svoji, pred zhruba rokem a pul jsme zacali experimentovat s pervitinem,celou dobu snupanim, ze zacatku to bylo na silvestra u znamych pro zabavu a aby jsme vydrzeli celou noc vzhuru, potom jsme si to davali kazdy patek aby jsme si uzili sex, po par mesicich uz to ale nebyl jen patek, pak sobota, nedele, stupnovalo se to tak ze to bylo i behem tydne, a najednou od stredy do soboty...nehorsi byly dojezdy, ja jsem na nich dost neprijemna, ale nejak jsem se vzdycky snazila mlcet a nepustit agresy ktera ve me byla,ne vzdycky se mi to podarilo, manzel rad vyvolaval hadky, byl vzdy jak smyslu zbaveny, a jeste ho to tesilo ze me dokazal vytocit, nekolikrat jsme se rozesli a to behem asi pul az trictvrte roku, bylo to z obou stran, nemuzu tvrdit ze z me strany bylo vsechno v pohode.Ted jsem byla donucena vlivem okolnosti doma odejit z bydliste, po nekolika fizyckych napadeni ze strany manzela, po tom co rozbil dceri notebook ve vsteku s nim hodil o zem, dokonce i vymysli o tom ze nezletila dcera poziva alkohol a je neustale pod vlivem volal na OSPOd aby mi jeste vic ztrpcil uz tak trpky zivot a po titulivani ze bych se stydela sem cokoli z toho napsat. Ted jsme byly par dnu v kontaktu pouze po sms, a musela jsem utnout i ten kontakt, vsude vidi jen to spatne na me, ze s drogou mam problem ja, vymysel dokonce i teorii ze jsem si to schanela nekde bez jeho vedomi, coz neni pravda, jem ted pul roku na up a nemam na to ani finance, doma se penize neztracely ze by k te teorii mel nejaky padny duvod, chtela jsem aby se zamyslel nad tim kam nas to dostalo aby se na to podival trochu s odstupem a cistou hlavou ale lze mi i v tom kdy si dal naposled, neprizna ze ve ctvrtek a dalsi dny byl pod vlivem, radeji vytahne neco stareho a vycita co ja jsem udelala nebo rekla ,ze ja jsem magor a zavislak .me to hrozne mrzi, nechtela jsem to tak. Chtela jsem po nem aby popremyslel a zvazil a pretrhl kontakty s temi kdo mu to prodavaji a kdo berou taky, ale on to neudela, radeji mi napise ze nechce o nas prijit a do toho ze se bez nas uchlasta nebo ufetuje ze je mu to jedno.a do toho hned utoci a vycita stare veci..nevim jak uz mu mam pomoct nebo otevrit oci,on svaluje vinu na vsechny okolo,dokonce ze za ty nase problemy a rozchody muze moje dcera, ktera mnou podle nej manipuluje, ja jsem pred cca mesicem mozna vice prestala brat, uvedomila jsem si ze je to cesta do pekla, ze jsem zacala stracet sama sebe, a ze nechci uz zit jak doposud s tim ze par dnu na perniku je super, a do toho hadky, a porad dokola to same..musim priznat ze jsme si to manzelstvi pekne pohnojily,nechtela jsem od nej odejit ale musela jsem, a verila jsem ze se probere,ale jsem zjevne naivni, chci zpet sveho manzela a zivot pred pykem..je najaky zbusob jak mu ty oci otevrit.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Je vidět, že situace, v které se nacházíte opravdu není jednoduchá. Teď už moc nezáleží na tom, že jste si to zavinili sami. Důležité je, jak z toho ven. Je určitě dobře, že jste dceru i sebe dostala do bezpečí. I když je to teď těžké je to určitě lepší než sdílet byt s agresorem.
Zkuste se teď soustředit na sebe a na to abyste vy sama byla v pořádku. Píšete, že jste čistá druhý měsíc. To je skvělá zpráva! Zároveň v abstinenci budete potřebovat podporu. Níže vám posílám kontakt na zařízení a služby, které můžete v Kyjově využít. Nebojte se toho. Mohlo by se vám podařit najít místo, kde se můžete aktuálně poradit také o tom co prožíváte nyní s partnerem. Ideální by byla pomoc psychologa nebo terapeuta.
Připravte se na to, že váš partner s drogou tak rychle jako vy seknout nemusí. Může to trvat mnohem déle a vy mu můžete být příkladem a oporou v tom, že abstinovat jde a že to má smysl. To, že vy jste v pořádku a žijete normálně může být moment, který mu, jak píšete, může otevřít oči.
Přeji vám hodně sil
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Adiktolog Mgr. Eva Rubášová
Kontakt: třída Palackého 194
e-mal: eva.rubasova@kyjov.charita.cz.
Kontaktní centrum, víceúčelová drogová služba - terénní programy
zahrnuje region Kyjovska, Veselska a město Dubňany
Kontakt: k.centrum@kyjov.charita.cz
Palackého 194
Kyjov
Adiktolog Bc. Bohuslava Šibalová
Kontakt:
třída Palackého 69/11
Kyjov
e-mal: psycholog@zkyjova.cz.
Terapeutická komunita Krok
Kontakt:
Komenského 2124
Kyjov
e-mal: oskrok@oskrok.cz