LSD a Tourett
Tazatel
Dobrý den, poprvé v životě jsem pod lehkým sociálním nátlakem podlehl a vyzkošel jsem "micro-dosing" LSD. Prý se jedanlo o zhruba 15 mikrogramů (byl to tenký proužek papírku, řekl bych tak 10 až 20% je celkové velikosti). Jelikož mám Tourettův syndrom, měl jsem obavu, jestli by látka nemohla způsobit zhoršení mých nutkavých tiků, které jsem měl před tímto zážitkem hodně dobře pod kontrolou. Chvíli po požití LSD skutečně moje nutkání dělat různé trhy hlavou atd. výrazně zhoršily a přetrvávají stále (LSD jsem požil předevčírem). To ve mě vyvolává značnou úzkost, protože podobně nepříjemné nutkání a tiky už jsem roky neměl a mám strach, že jsem si tímto mohl přivodit trvalé potíže. Otázka ale je, jestli moje potíže mohou být skutečně přímo způsobené tak malou dávkou LSD nebo jsou vyvolané spíše mojí úzkostí, že se to může stát (takové placebo). V minulosti jsem často takové strachy míval. Rozdíl byl ale v tom, že to bylo vždy ze zcela logicky nesmyslných důvodů, ale teď se jedná o situaci, kdy si nedokážů logicky vyvrátit, že jsou mé problémy způsobené tím, že jsem požil takovou látku.
Může takováto dávka LSD způsobit něco takového? Pokud ano, mohl jsem si způsobit nějaký trvalý problém nebo by se měla moje situace zklidnit?
Ještě dodám, že samotný zážitek z LSD nebyl nijak výrazný. Nepozorval jsem v podstatě žádné účinky kromě zvětšených zorniček, lehkého pocitu zmatení a v jednu chvíli možná o něco veselešjší nálady. Neuvědomuji si žádné halucinace ani jiné efekty, které jsem se dočetl, že LSD má.
Také bych chtěl doplnit, že situaci momentálně řeším primárně snahou se ukldnit cvičením a meditací a budu ji také řešit se svým terapeutem. To mám ale až za týden.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
na Váš dotaz odpovídáme až po několika dnech, bohužel to nebylo jinak možné. Myslím, že můžete být zcela klidný. Jak jste už ve vaší zprávě předpokládal, zhoršení vašich potíží po požití se dává do pořádku. Je skvělé, že spoléháte na dobré zdroje. Cvičení, meditace, terapie.
Ptáte se, jestli zhoršení potíží doprovázejících váš syndrom způsobilo LSD nebo pouze sugesce a stres z užití drogy. Toto už bohužel zpětně nebude možné zjistit a nebylo by to možná zjistitelné ani kdyby vás v den užití viděl lékař. LSD je droga, které na lidi i při užití stejné dávky různě a nikdy není možné dopředu určit, jak se situace bude vyvíjet.
Vy jste užil opravdu menší dávku drogy, a to je celkově dobře. S potížemi, které vás už v minulosti trápily byste se měl spíše bez drog do budoucna obejít. Jak jste sám poznal přinesou vám spíše více strasti než radosti.
Přeju vám ať už je vám jen lépe.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv znovu obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková