Velký otok po vpichu
Dáda
Dobrý den, aplikovala jsem jsi pervitin nitrožilně do předloktí. Pravděpodobně to bylo vedle. Je to už třetí den a mám větší otok a pálí. Ten první den mě začala hrozně bolet ruka po 6 hodinách od aplikace. Myslela jsem že mi upadne. Postupně se bolest vytratila, jen když natáhnu ruku tak ten otok cítím. Je to taková tvrdší boule.
Poraďte mi prosím co s tím děkuji Dáda

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Dádo,
děkujeme za dotaz.
Problém, který popisuje naznačuje možný vznik kožního abscesu. Proto bych Vám doporučila návštévu lékaře - jelikož je neděle a v pondělí státní svátek, zajděte rovnou na pohotovostní ambulanci v nejbližším okolí. Je totiž možné, že by k léčbě bylo potřeba nasazení antibiotik nebo chirurgický zákrok. Pokud by se problém neřešil, mohla byste si zadělat na větší komplikace např. flegmónu.
Pro zlepšení stavu před návštěvou lékaře doporučuji:
1. Pokuste se vyhnout dalšímu užíváni drog. Pokud to není ve Vašich silách, pokuste se omezit na nejnutnější minimum. Rozhodně neaplikujte do postižené končetiny a dodržujte zásady bezpečného užívání.
2. Udržujte místo v čistotě a suchu. Péče o postižené místo může zabránit dalšímu šíření infekce.
3. obklady - mohou zmírnit otok a pomoct k uvolnění a ulevit od bolesti.
4. Višňovského balzám ( "višňák")- Může pomoci zmírnit zánět, omezit šíření infekce a podporovat hojení postižené kůže. Před použitím místo řádně vydezinfikujte, naneste malé množství masti na gázu a přiložte. Poté převažte obinadlem. Úvaz by měl být dostatečně pevný, ale ne příliš těsný. Dobré je potom končetinu nezatěžovat a mít jí spíše ve zvýšené poloze, např. Zavěšenou v šátku.
5. Sledujte svůj stav- Pokud se stav zhorší: objeví se horečka, silná bolest, problematické místo se bude rozšiřovat je důležité NEPRODLENĚ vyhledat lékaře.
Pokud byste měla v budoucnu zájem o řešení Vašeho užívání zde je odkaz na mapu pomoci, kde naleznete veškerá zařízení, která Vám mohou v cestě pomoci. https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím Vám moc palce. Pokud budete potřebovat určitě se ještě ozvěte.
Markéta