Modřiny
Impulska
Dobrý den,
teprve nedávno jsem začala užívat pervitin a to rovnou jehlou. Nečekala jsem, že to nepůjde nikdy vidět, ale v porovnání s ostatními kamarády uživateli to u mě vypadá problematicky. Ostatní v tom jedou 20+ let a nic. Jednak to po vyndání jehly krvácí mnohem déle a více než jim, ale hlavně se mi tvoří obrovské modřiny, neužila jsem více jak 5x. Od teréňáků jsem se dozvěděla, že jde o špatnou srážlivost krve, ale více mi k tomu říci nedokázali, jestli to jde nějak řešit, co za to může a jestli tomu mohu pomoci. Samozřejmě kromě omezení jehly. Podali mi mast Hirudoid, že může pomoci. Pokud je něco, cokoliv, co bych měla vědět a udělat, aby to bylo lepší, moc vás prosím o info. Díky předem.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Impulsko,
díky za dotaz. Co se týká injekční aplikace drog, tak jste si vybrala jeden z nejrizikovějších způsobů užití. Nevím, co Vás k tomu vedlo, ale co se týká problémů s žilním systémem, zřejmě máte křehčí žilní systém. Také se někdy při aplikaci stane, že se žíla propíchne Důvodem můžou být i léky na ředění krve, některá antidepresiva, léky obsahující Ibuprofen nebo kyselinu acetylsalicylovou, nedostatek vit. C a K, které mají vliv na odolnost cévní stěny. Častěji také vznikají modřiny u žen kvůli hormonům, které jsou obsaženy v ženském těle, a tím je snížena odolnost stěn cév. Další příčinou mohou být nemoci ovlivňující funkci krevních destiček.
Pomáhá si dávat mast Heparoid, Hirudoid, Reparil, dostatek vitamínů C a K. Doporučila bych Vám zásady bezpečného užívání a raději se injekčnímu užívání drog vyhnula. Pokud na injekční aplikaci trváte, je potřeba se starat o žilní systém i změnou míst aplikace, využívání mastí, stravy bohaté na vitamíny. Chlazení míst vpichu a samozřejmě před aplikací dodržovní všech hygienických zásad ( včetně jednorázového použití jehly), abyste si nezanesla do žíly infekci. Více pro to asi udělat nemůžete. Určitě využijte pomoci terénních pracovníků nebo kolegů v nízkoprahových centrech, kteří Vám mohou poskytnout základní ošetření a poradit s aktuálními obtížemi.
Opravdu však není nutné jít do extrémů- Buďte na sebe opatrná.
HS