Toxická psychóza
Majda
Dobrý den kdyz jsem si dala po 4 pervitin měla jsem po něm halucinace jak sluchové tak viditelné normálně to přešlo a asi po měsíci jsem si ho dala znova a znova se mi ty halucinace objevili a po 2 dnech zmizeli. Budu mít toxickou psychóza ted po každém užití? Takže mám přestat úplně? A když si ho dávám jen jednou za mesíc za dva může mi to už zůstat a musela bych to řešit s psychiatry případně hospitalizaci?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Majdo,
děkujeme za dotaz. Reakce Vašeho těla je opravdu dopředu nečitelná a může reagovat jakkoliv, ať už proběhne intoxikace s možnými halucinacemi nebo bez nich. Přesto bych Vám doporučila se užívání pervitinu a dalších stimulantů vyhýbat. Také halucinogeny a cannabinoidy přispívají k toxickým psychózám a jiným psychickým dekompenzacím. Ke komplikacím může přispět více faktorů- čistota a množství užité látky, Vaší momentální fyzické i psychické kondicí, genetických predispozic atd. Váš organismus si pamatuje tyto situace a může zareagovat při dalším užití podobně.Je velmi pravděpodobné, že jestliže u Vás již k něčemu takovému došlo, bude se to u Vás opakovat a možná ještě intenzivněji.
Chápu, že se Vám asi moc nechce, ale pokuste se pervitinu i jiným drogám vyvarovat, pokud možno úplně, či alespoň na co nejdelší čas. Uvidíte sama, jak se budete cítit. Snažte se zbytečně nestresovat, dodržujte pravidelný denní režim, dostatečně odpočívejte a dbejte na spánkovou hygienu.
Pokud by se nepříjemné příznaky opakovaly nebo přetrvávaly déle než dva týdny, pak bych doporučila se objednat k ambulantnímu psychiatrovi, který by provedl psychiatrické vyšetření a na jeho základě by Vám doporučil buď farmakologickou nebo psychologickou léčbu.
Ozvěte se, pokud budete potřebovat doplnit informace a případně dát kontakty na příslušné odborné zařízení. A buďte na sebe opatrná.
HS