Kryje některá pojištění během dlouhodobé odvykacíl léčby
Uživatel
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zkušených,jestli některá pojišťovna zahrnuje do svého úrazového pojištění (pracovní neschopnost) dlouhodobý pobyt v psychiatrické léčebně z důvodu léčby závislosti na pervitinu (například 11 měsíční program v Bílé vodě).
Na internetových srovnávačích jsem se setkal s jednotným výsledkem, a to že tento typ léčby patří mezi výjimky z pojistného. Případně je v pojistných podmínkách uvedena poznámka typu: “Příčina hospitalizace nesmí vzniknout před datem uzavření pojistné smlouvy.
Výpadek příjmu na téměř celý rok by byla značnou překážkou pro rodinný rozpočet.
Bílá voda má své programy plné hrazený ze zdravotního pojištění. Přijde mi tedy logické, že by měla nějaká pojišťovna krýt nějakou formou i výše popsanou situaci.
Odvykáním se chci vrátit do běžného života, který jsem vedl v době před rozvinutím mé závislosti na pervitinu. Má rodina odnáší následky mých rozhodnutí už dva a půl roku. Teď se zdá, že i krok správným směrem bude mít hořkosladkou příchuť.
Děkuji.
———
Jsem muž/30 let/ závislý 2,5 roku na pervitinu/práce v gastronomii

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Uživateli,
moc díky za Váš dotaz.
Kontaktovala jsem několik pojišťoven a bylo mi sděleno, že záleží na konkrétní podobě dané smlouvy. Ve starých typech smluv byly léčby drogové závislosti opravdu vyloučeny, nové tipy jsou ale údajně nastaveny přívětivěji. Ale to, zda by Vám z pojištění plynuly dané benefity, se hodnotí vždy individuálně, u konkrétního nástupu na pracovní neschopnost.  A tam se obávám, že by nastal právě problém  - že by mohlo být Vaše jednání považování za účelové, že jste uzavřel pojištění v době, kdy jste již o problému věděl.
Nevím konkrétně, v jaké životní situaci jste, zda jste zaměstnanec a mohl byste čerpat po dobu hospitalizace nemocenskou....dále mne napadá, že po třech měsících, kdy byste s rodinou prokazatelně nežil, můžete být vyloučen z okruhu společných osob a Vaše rodina může žádat o dávky jako je příspěvek na bydlení, dávky hmotné nouze, aniž by se jí do příjmu započítával Váš příjem (nemocenská)....
Myslím, že by bylo fajn, kdybyste se obrátil na nejbližší kontaktní centrum a s jeho pracovníky probral detailněji Vaši situaci, v týmech je i sociální pracovník, který s Vámi může probrat Vaše obavy, předat informace o možných formách léčby, naplánovat případný nástup do léčby tak, aby Vás i rodinu po sociální stránce neohrozil atd.
Nejbližší kontaktní centrum si můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Přeji hodně sil a držím palce, ať se Vám Vaše plány vydaří!
Zdraví Andula Novotná