Rivotril
Jana
Dobrý den,
Je mi 27 let, Od 19 let beru Rivotril 0,5mg, 2 tablety denně, (1mg). Můžu Rivotril v tomto množství brát případně i celý život, pokud to bude nutné?
Mockrát děkuji za odpověď
Na shledanou

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jano,
tato dávka je nízká a v tomto ohledu je to po nějakou dobu bezpečné. Možné užívat tyto léky po celý život je, respektivě řada lidí to tak činí. Obtíž však je, že většinou si po určité době organismus na danou dávku zvykne a pro efekt se zvyšuje dávka léků. Benzodiazepiny při dlouhodobém užívání se stávají návykovými. Bohužel se často stává, že člověk, který je užívá má tendence ke zvyšování dávek a i častější frekvence užití, aniž by to původně plánoval. Počáteční dávka se stává normou a později i nedostačující a pro kýžený efekt je potřeba užít vyšší dávku. V získání závislosti, která se projevuje do fungování člověka, jak sociálně, tak i somaticky, a následně rizikům epileptických záchvatů při vysazování jsou benzodiazepiny opravdu rizikem.
Chápu, že k řešení Vašich problémů, které zmiňujete ve skryté poznámce, tato medikace pomáhá a to i po tak dlouhé době. Jak jsem psala výše má to však limity. Odvykání může být náročné a dlouhodobé. Bylo by rozumné o tom s lékařem otevřeně hovořit. Některé příznaky je možné řešit jinou nenávykovou medikací.
Vhodná je také podpůrná psychoterapie s léčebně naučnými technikami k zvládání panických atak a úzkostných stavů.
Konečné rozhodnutí je na Vás jen je potřeba znát všechna rizika i možnosti. Pokud byste potřebovala doplnit informace, ozvěte se.
Přeji, ať se Vám daří lépe.
HS