Pervitin
anonym
Dobrý den, mám přítele už skoro dva roky a už si nevím rady. Dá si pervitin a chová se ke mě, že ho s mojí rodinou likvidujeme a já jen stojím a hledím, co mi tady mluví. Vymýšlí si úplně nesmyslné scénáře. Osvobodila jsem se od všeho a všech, kompletně převrátila svůj život a vše přizpůsobila tomu, že chci s ním být. Obviňuje mě, že jsem svině, že ho likviduju, že ho podvádím, že vše dělám v rozporu s láskou a přitom jsem dva roky věrná jak nikdo široko daleko. Jsem si jistá, že vše co říká je fikce a likviduje tím hlavně sám sebe a i své okolí. Strašně ho miluju a nedokážu odejít, protože mi na něm záleží. děkuji za reakci

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
díky za otevřenost, vážím si důvěry.
Jak jistě už asi sama dobře víte, vztahy jakéhokoliv druhu (i bez zatížení závislostí) nejsou úplně jednoduché záležitosti. Pokud je ve vztahu ještě jeden z toho závislý, je to o těžší.
Těžko objektivně posoudit Vaší situaci dle několika informací přes internet. Mohu vycházet jen z obecných informací a zkušeností. Není neobvyklé, že konzumenti drog hledají jakési ,,viníky" za svou situaci a své blízké umí díky podobným výrokům držet dost v šachu. Takže doporučuji obezřetnost. Uživatelé drog jsou dost často velcí přeborníci v manipulaci, citovém vydírání, obviňování apod...
Vztahy se závislými osobami opravdu nejsou žádný med. Obávám se, že plnohodnotný vztah Vám díky zatížení závislosti partner v tuto chvíli není schopen nabídnout, i kdyby to myslel sebe lépe. Toho jsou mnozí uživatelé schopni většinou po dlouhodobé léčbě a celkové úzdravě, což u někoho může být záležitost měsíců, u někoho i let. Sama uvádíte, že Vás přítel ,,obviňuje" - vinu rozhodně nepřijímejte, tím mu nepomůžete, stejně ani sobě, spíš naopak.
Mějte na paměti, že je dospělý, sám za sebe a svá rozhodnutí zodpovědný a pokud si vybral cestu s drogami, je to jeho volba. Pokud má snahu udržet si Vás a Vaši přízeň tímto způsobem, jen s největší pravděpodobností nasvědčuje jakousi nevyzrálost a možná i neschopnost rovnocenného vztahu dvou dospělých osob. Ale jak jsem zmínila, těžko to tímto způsobem hodnotit, nerada bych partnerovi křivdila.
Uvádíte, že jste svůj život celý překopala, abyste mohla být s ním. To není málo. Co udělal on, aby mohl být s Vámi?
Nechtěla byste o tom všem chuť s někým promluvit? Vyhledat odbornou pomoc a podrobněji pohovořit v osobním kontaktu? Možná byste se snadněji rozhodovala jak dál. Popřemýšlejte o tom. V případě zájmu Vám ráda zašlu kontakty, kde se můžete nezávazně a bezplatně poradit (možno i anonymně).
Pokud bych Vás mohla nějak podpořit, klidně zase napište.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil a správných rozhodnutí.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová