Kratom - Játra
vitek
Dobrý den, uzivam kratom uz skoro pul rok, posledni tydny uz jsem uzivani omezil pouze pro studijni ucely, mam vysoky strach o sve jatra, protoze jsem se docetl ze poskozuje jatra, mohu dostat cirhozu jater nebo neco podobneho ? a krom toho nekomzumuju vubec alkohol

Odpověděl: Markéta Černá
Zdravím Vítku,
děkujeme za dotaz a projevenou důvěru.
Je dobře, že jste užívání kratomu omezil pouze na studijní účely (i když bylo samozřejmě lepší ho nebrat vůbec) a alkohol nekonzumujete. Riziko poškození jater se tedy značně snižuje.
Je pravda, že kratom obsahuje látky, které by mohly játra poškodit. Jednalo by se ale o situaci, pokud by člověk užíval vysoké dávky nebo kratom pravidelně po dlouhou dobu. Podobně jako třeba u alkoholu.
Míra možného poškození jater se dá případně poznat z vyšetření krve, kdy se provede vyšetření - jaterní testy. Lze provést u praktického lékaře (většinou se dělá automaticky při rutinních krevních odběrech).
Pokud byste chtěl kondici svých jater podpořit můžete vyzkoušet různé doplňky stravy např. ostropestřec.  Kdyby pro vás byla otázka užívání kratomu obtížná a nevěděl byste si sám rady, neváhejte se obrátit na adiktologickou pomoc v místě Vašeho bydliště zde mapa:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=
Pokud by Vás napadla ještě nějaká otázka, neváhejte se na nás obrátit.
Přeji Vám štěstí ve studiu a hodně zdraví.
Markéta