Absťák
Josefina
Dobrý den chtěla bych se optat jsk zvládnout absťák synovi je 23 let už po několikáté Se snaží přestat brát pervitin už to zvládl 2 x jednou rok abstinoval a pak zase začal . Teď abstinoval od listopadu 2022 až do února 23 a opět do toho spadl nevím jak často teď bral ale vím že teď je ten detox nejhorší vím že to sám nezvládá ale pomoc si od odborníků nechce nechat . Chodil i na psychiatrii kde ale nenahlasil že byl závislí . Docházel i do Advajty kde byl teda asi jen 2x na psychoterapii už několikrát se rozhodl že půjde na léčení ale nástup je vždy na dlouhé čekání že si to vždy rozmysli . Už jsem se chtěla obrátit i na soudně narizenou léčbu ale vím že pokud nechce on sám je to k ničemu . Teď už to došlo tak daleko že mi vzal i léky na bolesti . Opatření jsem udělala takové ze veskere prášky jsem odvezla z domu a nechala si u sebe jen vždy léky na ten den . K mému užívání . Slyšet o pomoci nechce ale vím ze je hodně zoufalí a já nevím jak mu pomoci aby překonal zas tu dobu toho absťák doma . Donutit ho aby šel dobrovolně i na psychiatrii a dobrovolně nastoupil zatím léčbu tam nejde . Vím že si píchal pervitin ale nevím kolik ho teď za poslední měsíc měl protože ho neužívá určitě denně . Příznaky kdy si dal už znám nespavost nejí nepije je zavřeny i dvadny v pokoji bez toho aby znej vyšel . Třetí den už vyjde něco málo sní začne pít dva dny tři pak i dbá na hygienu začne víc jist a spi tělo je zřejmě vyčerpaný . Ale ten to týden je asi hodně náročný snažil se něco z léku najít i doma ale nenašel nic a jeho stavy jsou jiné a zoufale o proti tomu co bylo dříve . Rada bych mu nějak pomohla doma ale nevím jak . Nevím zda mu mužů něco z léku podat nebo co dělat aby ty stavy tedy zvládl sám když nechce svolit k odborné péči . Moc děkuji za odpověď nebo i radu .

Odpověděl: Markéta Kordová
Josefíno, zdravím Vás,
uvádíte, že syn navštěvoval ADVAITU, předpokládám tedy, že žijete v Liberci?
Pokud se nepletu, doporučuji obrátit se na kolegy zatím Vy sama bez syna, který v tuto chvíli odbornou pomoc odmítá a v osobním kontaktu se více podrobněji poradit co a jak dál. Poradenské služby jsou poskytovány i rodinným příslušníkům.
Centrum ambulantních služeb Advaita
Rumunská 14/6
Liberec
Tel: 603 829 730
Email: recepce@advaitaliberec.cz
Provozní doba:
PO                 13,00 - 18,00
ÚT, ST, ČT      9,00 - 18,00
PÁ                  9,00 - 17,00
Může se stát, že se nedovoláte hned na poprvé (zejména po 18hod kdy pracovníci mají neobjednané konzultace), nenechte se odradit a zkoušejte to.
centrum se nachází ve středu města Liberce. Od terminálu MHD (Fügnerova ulice) cca 5 min pěší chůze podél tramvajových kolejí směr Lidové Sady, mezi palácem Syner a křižovatkou na Šaldově náměstí. V budově dříve sídlil Červený kříž.
http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu (tak jak to je známo z filmů). Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály (především vápník, hořčík, zinek), dodržovat pitný režim (nealko) a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete u syna očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová