tlumení bolesti
Roman
Dobrý den, jak je známo, tak alkohol tlumí bolest. Zajímá mne ale jedna věc. Člověk, který má např 1 promili v krvi a dále pije a to tak že má po chvilce dvě promile, tak je při těch dvou promilích ještě vyšší práh bolesti, tedy že člověk s dvěma promile tu bolest jakoukoli cítí ještě méně než u té jedné promile? Nikde jsem se to nedočetl, ale podle mne by to mohlo dávat určitý smysl. Děkuji předem za odpověd

Odpověděl: Markéta Černá
Zdravím, Romane,
děkujeme za dotaz.
Jak píšete, je pravda, že alkohol může tlumit vnímání bolesti - konkrétně způsobuje změny v mozku, které snižují citlitvost a bolest. Nicméně, pokud má člověk více jak 1 promile alkoholu v krvi, nemusí to nutně znamenat, že má vyšší práh bolesti než při nižší hladině alkoholu v krvi. Znamená to spíše to, že více ovlivňuje mozek a tím i citlivost a vnímání bolesti.
Mohlo by se tedy zdát, že je užívání alkoholu účinným pomocníkem k řešení bolesti. Nese si s sebou ale často vedlejší příznaky jako nevolnost, zhoršení koordinace nebo zvracení. Při dlouhodobém užívání i riziko vzniku závislosti.
Určitě bych nedoporučila užívat alkohol jako řešení bolesti. Raději návštěvu lékaře, který zvolí vhodné řešení obtíží.
Doufám, že jsem odpověděla dostatečně. Pokud by Vás napadl ještě doplňující dotaz nebo by Vás zajímala i jiná problematika, nebojte se na nás obrátit.
Mějte se dobře.
Markéta