Dhc continus
Gamza
Dobrý den.
6 let jsem užíval po onkologické operaci tl. střeva ,
120 mgm denne DHC Continus. Poslední dva roky
jsem snížil dávku na polovinu. Teď jsem byl vyřazen
ze sledování a zkouším postupně vysadit DHC úplně . Teď jsem už bez ale trpím velkou nespavostí, bez léku na spaní neusnu vůbec .
Potrebuju poradit : co a jak užívat na tuto přechodnou dobu? Případně kam se obrátit o odbornou pomoc ( jsem z Frýdku Místku).
Děkuji za odpověď Mirek

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Gamzo,
doporučila bych Vám se obrátit na adiktologickou odbornou pomoc ve Vašem kraji. Zkuste se obrátit na ambulanci ve Frýdku Místku, kde byste mohl dostat informaci o možnostech léčby a případně i kontakty na příslušné zařízení. Přidala jsem i kontakty přímo na psychiatrické ambulance v Ostravě, kteří poskytují pomoc lidem závislým na nealkoholových látkách.
Ambulantní program
Malý Koloredov 811, Frýdek - Místek, 738 01
Tel.: 724 087 221
Ambulantní program- Psychiatrická ambulanceVýškovická 126, Ostrava, 700 30
Tel.: 596741007
Ambulantní program- Psychiatrická ambulanceHornická poliklinika, Sokolská 81, Ostrava, 702 00
Tel.: 597454315
Psychiatr má volbu předepsat Vám nenávykovou medikaci typu antidepresiv s tlumivým a anxiolytickým efektem. Nebo by případnou alternativou mohl být přechod na substituci buprenorphinem (účinná látka, která má různý obchodní název např. Suboxone). Buprenorphin by měl fungovat na opiátové receptory stejně jako DHC Continus.
Záleží na Vás, jak se rozhodnete. Poraďte se s odborníkem ohledně své individuální situace a domluvte se na dalším postupu.
Za Drogoovou poradnu
HS