Neznalost
Pepina89
Dobrý den, chtěla bych požádat o radu. S partnerem jsme začali užívat marihuanu kvůli sexu, ne nějak extrémně často, ale rádi jsme si zpestřili večer. Pak jsme se dozvěděli i o jiných látkách a začali jsme experimentovat. Začali jsme s velkým respektem k užívaným látkám, se správným nastavením a s tim, ze to bude občas a pouze kvůli sexu. První byl kokain 30. a 31.12. - 1g pro dva, pokračovali jsme 13.1. a 14.1. zase 1g a 1g pro dva. Pak jsme objevili MDMA čisté, krystal. Začali jsme pitím a tady už se to zvrhlo - jeli jsme vlastně 3 noci 10.2., 11.2. a 13.2., za tu dobu jsme tak kopli 6g - cca 3g na jednoho. To už přišli lehký halucinace, já si prošla dojezdem, ale jinak žádný drama. Pak jsme dostali na zkoušku trochu pervitinu, který jsme zkusili 17.2. a 19.2. (nevím kolik toho mohlo být, jestli za oba večery 0,3-0,4 na osobu) mezi tím jsme jedli i spali, vše ok. Další víkend 24.2. jsem se nechala ukecat na trosku MDMA, nakonec padl celý 1g na dvě osoby. Necítila jsem nic moc účinek, pak trochu i úzkost při dojezdu, ale myslela jsem, ze je to špatným nastavením v hlavě (nebyl na to klid, vhodné načasování atd.). Pak plánovaný výlet s MDMA, za jednu noc 10.3. padl tuším 1g na osobu. Efekt me opět neuspokojil, ale stále jsem si říkala, ze jsem špatně nastavena. Neměla jsem dobré dny doma, neměli jsme na sebe moc čas, byla jsem naladova (ale to u mě není tak neobvyklé). 12.3. jsme přijeli domu a přišla chuť na sex a že si dáme zbytek kokainu - asi 0,3 na osobu. Nic moc se nekonalo.
Tak jsme řekli, že tomu dáme poslední šanci a 24.3. vyrazíme ještě pryč. Velká chyba a asi můžem být rádi, že jsme v pořádku. Od 19:00 do 12:00 jsme vyšňupali každý 0,4 pervitinu a když došel, tak ještě 0,5 MDMA. Pervitin neuspokojil asi dle představ, Mko pak nebudilo a vyvolalo pocity jako dříve. Ale asi hodinu po poslední čáře jsme měli všude boule, vyrážky, skvrny (jak už jsem v jednom příspěvku psala). Pak jsme nemohli spát, já usnula až v pondělí kolem 3. ráno, psychika v háji. Teď uz jsme oba naprosto ok. Fyzicky i psychicky a jen si nadaváme jaký jsme pitomci, co jsme si způsobili. Šli jsme do toho s dobrým nastavením mysli, ale špatně edukovaní - nevěděli jsme, že se MDMA nemůže brát tak často, dávky nám nepřišli velké (teď bych nám nafackovala), ze není potřeba furt dokrmovat, ale stačí počkat na odeznění účinku a pak je sex fantastický. Jsem úplně znechucena kolik jsme toho do sebe za tak krátkou dobu nasypali, jen protože jsme si nezjistili dost informaci.
K mému dotazu. Můžeme ještě očekávat nějaké zdravotní následky? Případně psychické? Když se teď cítíme úplně ok (kromě vycitek)?
Dá se mozek ještě doporadku jako kdybychom nikdy nic nebrali i po takové šíleně dávce? Pokud ano, jak dlouho to muže trvat? Jak to můžeme podpořit vyjma zdravé stravy, cvičení? Jsou nějaké doplňky stravy?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Pepino89,
díky moc za Váš dotaz.
To, zda budete oba ok, jak po zdravotní, tak po psychické stránce, by bylo z naší strany trochu hádání z křišťálové koule...Pokud se nyní cítíte dobře, myslím, že je to ale dobrá zpráva a věřme, že to tak bude i nadále. Asi tušíte, že by bylo fajn si na velmi dlouhou dobu dát od drog pauzu. A jak píšete, pokud byste ještě někdy měli touhy experimentovat - nikdy látky nekombinujte a nedokrmujte se v krátkých intervalech. Nikdy nevíte, co daná látka přesně obsahuje, čím je řezaná a co s Vámi udělá, i v delším časovém horizontu.
Pokud by se přecejen objevily nějaké psychické potíže, vyhledejte nejbližší adiktologickou poradnu - v jejich týmech bývá psychiatr orientující se v oblasti návykových látek, se kterým se dá zcela otevřeně mluvit o tom, co se stalo.
Z toho, co by mohlo pomoci k "návratu do normálu" dobře píšete, že jsou to vitamíny (C, D, B), minerály (hořčík, vápník, zinek), pomoci mohou bylinky jako ostropestřec na detoxifikaci organismu, meduňka na zklidnění a kozlík lékařský na zlepšení nálady a zkvalitnění spánku. Věřím, že pokud dáte Vašemu mozku a celému tělu šanci a čas na regeneraci, jste na dobré cestě k tomu být ok!
Držím palce a buďte na sebe prosím opatrní!
Zdraví Vás Andula Novotná