Angel dust
Tara
Dobrý den, prosím o info, zda předtréninkový stimulant Skull Labs Angel dust, který se u nás prodává v různých e-shopech pro podporu růstu svalů jako předtréninkový nakopávač má něco společného s PCP Angel Dust, drogou co v nadměrných dávkách způsobuje změny vnímání a psychické poruchy. Jedná se jen o shodu názvu nebo je tento volně prodejný stimulant pro fitness třeba ve vyšších dávkách nějak pro organismus nebezpečný? Kamarád si koupil nedávno jedno balení a začal ho užívat před návštěvou posilovny a zdá se, že je zatím takový hodně vysmátý a až nepřiměřeně nad věcí. Mám proto trochu obavy, aby se to třeba nějak časem nepřehouplo do depresí a změněného chování jako třeba při užívání steroidů. Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Tara, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Odpověď bohužel není úplně jednoduchá.
Fencyklidin (PCP, andělský prach neboli angel dust, PeaCe Pill) je droga původně vyvinutá jako veterinární anestetikum. Řadí se mezi disociativní anestetika. Jde se o syntetickou, bílou krystalickou a ve vodě rozpustnou látku. Často se vyrábí v ilegálních laboratořích.
Účinky se liší podle dávky. Při nízkých dávkách funguje jako stimulant, navozuje pocity euforie, sebedůvěry a vyrovnanosti. Při středních dávkách se projevují analgetické a anestetické účinky a při vysokých dávkách může způsobit až schizofrenní chování a prohloubení tělesných projevů.
Skull Labs Angel Dust je prodávaný pouze jako doplněk stravy. Na e-shopech se často vyskytují různí výrobci a ne vždy jdou obchody podle standardů. Je fajn, se vždy podívat zda má konkrétní doplněk stravy vydaný certifikát zdravotní bezpečnosti. To znamená, že je posouzen z hlediska zdravotní nezávadnosti a platné legislativy. Výrobce by měl také u výrobku uvést možná rizika. Pokud je doplněk kdekoli zakoupen, výrobce by vždy měl také uvést přesné složení výrobku. Dle informací, které jsem vyhledala o Skull labs angel dust obsahují tablety vyšší dávku kofeinu, která by mohla krátkodobě tělo více stimulovat a navodit pocity euforie podobně jako u PCP. Bohužel nevím, kde konkrétně Váš kamarád tablety nakupuje a ani nejsem odborností farmaceut, tedy Vám nemohu podat podrobnější informace k tomu, zda je to bezpečné.
Co se týče užívání čehokoliv, platí obecné paravidlo, všeho s mírou.
Pokud se Vám zdá, že se kamarádovo chování jakkoliv mění, neváhejte si s ním o tom otevřeně promluvit. Nebojte se popsat to, co vidíte, své pocity a obavy.
Stačí takto?
Pokud byste se pořebovala na cokoliv doptat, neváhejte se na nás znovu obrátit.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Nikol Spůrová