Závislost na kratomu
Andy
Dobrý den,
již přes půl roku užívám každý den kratom. Většinou to bývá 2x-3x denně a odhadem tak bývá má denní dávka okolo 15g. Chtěla bych se toho zbavit, protože je to v hodně věcech omezující… Jen nevím jak. Je mi 16 let a mí rodiče to neví. Kdyby to zjistili, vyhodili by mě z baráku… Už jednou na to málem přišli a téměř každý den mi říkají, že jakmile u mě najdou jakékoliv drogy/návykové látky, už nebudu jejich dcera a jejich dům pro mě nebude domovem.. Hrozně mě to děsí. Ráda bych také zmínila, že trpím depresí a od prosince 2021 beru antidepresiva, konkrétněji zoloft (momentálně mám dávku 75mg). Kratom jsem začala brát, když jsem si nechtěla navyšovat prášky a hledala jsem únik od špatných myšlenek právě v této rostlině, až se z toho stala každodenní rutina a závislost. Už se toho ale chci zbavit, protože vím, že rozhodně není dobré kombinovat antidepresiva s kratomem, ale nejde mi přestat.. Jakmile vydržím 24 hodin, začne bolest hlavy, sbíhání slin v ústech a neustálé myšlenky na to, že bych si měla kratom dát… Ráda bych navštívila nějakého odborníka, ale nejsem zletilá, takže je mi jasné, že by o tom věděli rodiče a to já opravdu nechci… Mám obrovský strach, že mě vyhodí z domu, protože mému staršímu bráchovi to minulý rok udělali (užíval žvýkací tabák a bylo mu tehdy 17 let) a hrozně mě děsí představa, že se to stane i mně… Vůbec nevím, co mám dělat a bojím se, že to sama nezvládnu… Neměli byste prosím nějakou radu?🙏 Předem moc děkuji za vše!

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Andy,
ráda bych Vás podpořila v rozhodnutí zbavit se kratomu a hlavně, abyste na to nebyla sama. Nejde jen o vyabstinování, ale i následné období pro podporu stabilizace a dalšího směřování. S ohledem i na informace, které o sobě píšete, mi přijde fajn mít možnost a prostor ke sdílení svého prožívání a fungování. V rámci SANANIMu spolupracují s lidmi Vašeho věku kolegové z Adiktologické ambulance, kde je možnost individuální terapie, ale i spolupráce s psychiatrem. Doporučovala bych je kontaktovat a domluvit se na setkání, na které na začátku můžete přijít sama. Zřejmě však do budoucna bude potřeba s někým z rodiny spolupracovat. Chápu Vaše obavy, ale pokud by se zadařilo přizvat rodiče ke spolupráci mohlo by to celé situaci pomoci. Musí být obtížné to tajit s vědomím této hrozby. Věřím, že spoluprací s odborným zařízením však by se vyhození z domova dalo předcházet. Rodiče by mohli dostat nabídku do Poradny pro rodinné příslušníky, kde získají potřebné informace, jak by se dala tato situace řešit jinak.
Zde je odkaz na stránky, abyste se mohla více informovat o daném zařízení a kontakty:
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/kontakty/
Adiktologická ambulance pro mladistvé a dospělé
Adresa zařízení: Žitná 1574/51, Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
Email: klinika@sananim.cz
Je pro Vás tato nabídka přijatelná? Budu ráda, když se ozvete, jak to probíhá dále a pokud Vám budu moci poskytnout podporu, dát kontakt atd. Držím palce s překonáním obav.
HS