Následky
Pepina89
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na možnou příčinu našeho problému. Nejsem pravidelnou uživatelkou drog, jen občas dáme s partnerem MDMA, v klidu doma. V pátek měli pervitin (druhá zkušenost), šňupáním. Bohužel jsme se neovládli a rozjeli - měli jsme cca 0.4g pervitinu a 0.4g MDMA (čistý krystal, ověřeny) také šňupáním od 19:30 do 11:00. Vše bylo ok, ale kolem jedné jsme začali pozorovat oteklé nohy, ruce, vystouplé žíly, vyrážku, boule, různé skvrny po těle (bílé, červené, fialové), chodila měnili barvu (červené, fialové, žluté fleky), červenou vyrazku v obličeji.
Podařilo se nám usnout v sobotu před 23h, ale po čtyřech hodinách jsme měli vyspáno. Vse začalo mizet, zmenšovat se - přítel se vykoupal a v teplé vodě mi zase otekly a zfialověly nohy, po chvilce zase splaskly. Vím, že tělo potřebuje zregenerovat a upřímně doufám, že se vše dá dopořadku až se pořádně vyspíme a dáme dokupy.
O co se muže jednat? Poškození jater? Rozhazeny krevní oběh? Alergie nebo něco jiného?
Co to mohlo způsobit? Příměs v pervitinu? Kombinace a velké množství? Par cigaret k tomu? Také jsme měli oblečený latex - takže ještě o to víc zvýšené pocení + tělo se v tom potu “koupe”, není prodyšný. Nebo všechno dohromady?
Předem děkuji za jakoukoliv radu. Upřímně se mi u lékaře nechce priznavat tohle všechno, žijeme jinak naprosto normální rodinný život.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Pepino,
a děkuju za dotaz i za důvěru.
Jestli tomu dobře rozumím, užila jste s partnerem v pátek pervitin a MDMA, podle zmínky o oblečení v latexu, usuzuji na následné několikahodinové provozování sexuálních nebo nějakých podobných aktivit a to právě v latexu. Následkem toho všeho byly v sobotu kolem poledne a později otoky končetin, vystouplé žíly, vyrážka, skvrny po těle i obličeji, které měnily barvu. Neobvyklé je, že se otoky objevovaly a mizely opakovaně.
Samotnou vás napadá, že by mohlo jít o alergicou reakci, nějakou příměs v droze, kombinaci MDMA a pervitinu, ale také jste zmínila možnou souvislost právě s oblečením latexu, těsnost materiálu, vyšší fyzická aktivita = vyšší pocení, tření atd. Naprosto s vámi souhlasím, mohlo by jít o cokoli z uvedeného. Krom toho mne napadá i to, že obě látky (MDMA a pervitin) mohou způsobit do jisté míry i nějaké změny ve vnímání, zaměření na sebe samotnou. Moc jste toho navíc nenaspali. Zní mi to i tak, že na pervitin nejste ani jeden zvyklý. Někteří lidé se soustředí na bušení svého srdce, barvu svojí kůže, někteří hledají tvary ve stínech na zdi. Ale vy píšete, že tohle bylo až několik hodin od užití, de facto už jste měli být v 11 dopoledne na dojezdu, chápu to dobře?
Co mě ještě napadá je, že pervitin se vylučuje i kůží a o to větší podráždění tak mohl pot způsobit. Další věcí jsou užívané pudry nebo silikonové lubrikanty pod latex. I ty mohou dohromady s potem raegovat všelijak. Právě tím bych si vysvětlovala vyrážky. Latexu bych přisuzovala zmiňované otoky, přeci jen jde o velmi těsné oblečení a bylo by pak logické, že nohy a ruce, zejména konce končetin, mohly být nedokrvené - jak dlouho jste v oblecích byli? Šlo o delší dobu než jindy? Nicméně to, že se otoky vrací, vysvětlit dost dobře nedokážu. Víc mne k celé situaci bohužel nenapadá.
Úplně rozumím tomu, že se vám o něčem takovém nechce s lékařem mluvit. Na stranu druhou pro vás nemám žádné jiné vysvětlení, než jaké jste si našla sama. Pokud by se vše během pár hodin nevrátilo do normálu, bylo by určitě na místě se na lékaře obrátit. Nedovedu takhle na dálku závažnost problému vyhodnotit, a proto bych vás nerada ukolébávala tvrzením, že je vše v pořádku, protože prostě být nemusí. Samosebou asi pomůže, jak sama píšete, se na vše vyspat a odpočinout si. Podle data, kdy jste nám dotaz psala, by už jste tohle období měli mít dnes za sebou. Jak jste v tuhle chvíli na tom? Změnilo se něco? Je to lepší/horší? Je-li vše v pořádku, dejte si do budoucna na podobnou kombinaci MDMA+pervitin+latex pozor. Není-li vše v pořádku, nelepší-li se to, rozhodně se obraťte na lékaře.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.