Amfetamin
Dan
Dobrý den, syn (19) prřestal po roce a půl s hulením marihuany. Bohužel si ihned našel náhradu. Experimentuje s amfetaminy 3-FEA. (Víme jistě, jak je získal a víme jistě, že je bere.) Opakovaně se s ním o tom snažíme mluvit, připomínáme rizika závislosti apod. On však stále trvá na tom, že je koupil jen pro někoho jiného a nikdy je nevzal. Kvůli marihuaně dochází do Podaných rukou. Dělali jsme mu test na metamfetamin a příbuzné látky a čárka, která měla být silná, když je čistý, byla jen velmi slabá. Změny v chování jsou zatím spíše kladným směrem, dobrá nálada, aktivnost, výkon..
Jak rychle na této látce vzniká závislost a jak dál postupovat, když pomoc nejen odmítá, ale i zapírá, že se vůbec něco děje?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
v Podaných rukou spolupracují též s rodinami a i když je Váš syn plnoletý, doporučila bych Vám se obrátit o pomoc tam.
Experimentování a užívání návykových látek souvisí se spoustou dalších věcí, odpověď není jednoduchá. Velmi často pomáhá uživateli k náhledu a postupné abstinenci podpora blízkých.
Jde o zatížení syna odpovědností za jeho chování, vyžadování jeho fungování v životě - docházka do školy či zaměstnání, pomoc v domácnosti, finanční nezávislost,....Obávám se, že hovory o užívání návykové látky nikam nevedou a bývají často zdrojem konfliktů a lhaní.
Za Poradnu Dana Pěčová