Pervitin A Tráva (Řízlá)
Felix
Dobry den. Ma kamaradka si koupila travu, ale netusila ze byla rizla pervitinem. Pri pouziti ji zaclo tlouct srdce a citila se jako kdyby umirala. Nebyl jsem s ni, ale jak mi to popisovala bylo mi ji dost lito. Jednu chvili ji byla zima, mela trpavku a tu druhou byla psychicky nad ne. Prosim pomozte mi nekdo. Jak ji mam uklidnit. Je z toho v p****i ze si to dala. Nevedela to. Je to druhy den a furt ji je blbe. Dekuji za kazde odpovedi.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Felixi,
omlouvám se za pozdní odpověď. V tuto chvíli asi i za bezpředmětnou. Pevně doufám, že kamarádka je v pořádku a nepřjemné stavy dávno odezněly. Pokud by přesto něco přetrvávalo, doporučila bych jí obrátit se na odborné adiktologické zařízení, kde může s pracovníky celou záležitost probrat a promyslet, jaká bude další pomoc ( Kontaktní centrum, Adiktologická ambulance). Kontakty na zařízení můžete najít pod www.sananim.cz nebo i na těchto stránkách v levém sloupci- kontakty.
Jinak pokud byste se dostal do podobné situace můžete si zavolat na poradenskou linku spadající pod SANANIM z.ú. +420 602 666 415 (pondělí - pátek, 13:00 - 17:00) nebo na krizovou linku, která funguje nonstop-116 123. Ty jsou schopní s vámi situaci probrat a pomoci vám se zklidnit, zorientovat se v tom, co se děje a plánovat další kroky, případně hledat řešení. Tato poradna má své limity v rychlém odpovídání,nefunguje jako krizová pradna a odpovídají odborníci dle svých možností.
Určitě je potřeba zůstat s intoxikovanou osobou po celou dobu, aby byla pod kontrolou. Dávat jí dostatek tekutin, držet jí v klidnějším prostředí, ale nesnažit se jí svépomocně léčit jakýmikoliv léky nebo jinými látkami. Pokud by se Vám zdálo chování toto osoby neudržitelné, ohrožující sebe nebo své okolí, je dobré volat RZP (155). Je lepší udělat tento krok než nezvládnout situaci s fatálními následky.
Za Drogovou poradnu
HS