Léky a drogy
Kombinator :d
Dobrý den, kde začít, zkusil jsem snad všechny drogy, od marihuany až po pervitin. Závislý jsem byl akorát na huleni. S tím jsem přestal a začali mi psych. Potíže už delší dobu beru na spaní malé dávky trittica a na úzkost po ránu cipralex také v malé dávce. Nemám žádnou chuť si zahulit, Ikdyz vím ze někdy v životě si třeba dam, ale neláká mě to. Problém je, ze chodím na rave party, festivaly atd.. a tam jsou samozřejmě drogy a jediná droga, která mě neopustila a jako jediná mi spíše víc dala
Než vzala je mdma, samozřejmě v čisté formě (testuji) tu už beru několik let, teď s moji medikaci už pouze 3-4x do roka v malých dávkách (max.0.3g za noc) a dodržuji harm reduction. Chci se zeptat jestli riskuji nějaké potíže, prip jestli je to nejak hodně nebezpečné, zatím mi to nepřijde, stav je akorát o něco slabší, dojezdy skoro nemivam, po akci se vyspim, najim a pak další den už vse úplně v pořádku. Zajima mě odborný názor, psychiatrovi jsem nerikal, ze si teď někdy dam. A ještě mě zajima co je to 2cb, jednou na akci mi to někdo nabídl a nikdy jsem o tom neslyšel, samozřejmě jsem si to ani nevzal.
Diky za odpovědi.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kombinatore,
děkujeme za dotaz. Antidepresiva ovlivňují serotoninový systém a zvyšují hladinu serotoninu v mozku. Ale stejně tak MDMA - způsobí masivní vyplavení serotoninu z nervových zakončení (pocit štěstí a radosti po užití). Pokud se podobné zásahy a útoky na nervová zakončení stávají příliš často, může to vést k depresím i bez ohledu na to, zda jimi před tím konzumující osoba trpěla nebo ne. Dalším rizikem je serotoninový syndrom - vzhledem k tomu, že některá antidepresiva zvyšují hladiny serotoninu, kombinace s MDMA toto násobně umocňuje svými vlastnostmi. Typicky se projevuje zvýšenou tělesnou teplotou, pocením, zmateností a následně změnami vědomí až ztrátou vědomí. K tomu samozřejmě bývá zvýšená tepová frekvence a zvýšený krevní tlak, svalové křeče až zvýšené svalové reflexy, třes. Tahle kombinace je opravdu zbytečně velmi rizikovou, takže opravdu nedoporučuji.
Když i přes rizika se rozhodnete drogu užít, zajistěte si po dobu Vaší konzumace až po celou dobu účinku drogy nějakého dobrého kamaráda (nejlépe střízlivého), který Vás bude kontrolovat. Během účinku drogy průběžně odpočívejte a pijte dostatečné množství nápojů (ne alkohol).
Co se týká látky 2C-B neboli 4-brom-2,5-dimethoxyfenylethylamin je psychedelikum, halucinogen. Standardně se vyskytuje v malých tabletkách nebo jako bílý prášek v gelových kapslích, které se polykají. Účinky 2C-B silně závisejí na užité dávce. V nižších dávkách (5 - 15 mg) mívá stimulační efekt případně vyvolává pocity sounáležitosti s ostatními - tedy podobně jako MDMA
Ve vyšších a vysokých dávkách (15 - 30 mg) mají uživatelé silné psychické a smyslové zážitky. Působí jako typický halucinogen. Obtížné je přesně určit množtsví účinné látky, někdy už několik málo miligramů této psychoaktivní látky může způsobit značné rozdíly v intoxikaci. Při vyšších dávkách se zvyšuje možnost „bad tripu" se všemi jeho riziky. V některých případech může 2C-B způsobit i nevolnost, zvracení, třes, pocit chladu a deprese, popř. toxickou psychózu. Akutní intoxikace trvá cca 3 až 6 hodin.
Snad je odpověď dostačující. Popřípadě znovu napište.
Za Drogovou poradnu
HS